Planten > Rotsplanten

Townsendia

<< < (27/28) > >>

Thomas Eckert:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 juni 2021, 15:49:13 ---Super Townsendia's mannen, de ene nóg mooier dan de andere !  ((6

--- Einde van citaat ---

Oké Luc...aangezien jij de Townsendia ook zo mooi vindt, heb ik nog een foto voor je van April.... Townsendia spathulata "Cotton Ball"...een echt harige "diva"...😏

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Thomas Eckert op  6 juni 2021, 17:23:35 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 juni 2021, 15:49:13 ---Super Townsendia's mannen, de ene nóg mooier dan de andere !  ((6

--- Einde van citaat ---

Oké Luc...aangezien jij de Townsendia ook zo mooi vindt, heb ik nog een foto voor je van April.... Townsendia spathulata "Cotton Ball"...een echt harige "diva"...😏

--- Einde van citaat ---

Mooi hoor Thomas, ik mag deze harige diva wel !  -2( -2(

Frankie Wulleman:
Zijn er nog mensen met Townsendia in de tuin? Of blijken ze dan toch net iets te hoog gegrepen voor ons klimaat? Een van de gemakkelijkste is deze Towsendia montana minima. Staat hier wel in een overdekte trog.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 11 september 2022, 22:07:47 ---Zijn er nog mensen met Townsendia in de tuin? Of blijken ze dan toch net iets te hoog gegrepen voor ons klimaat? Een van de gemakkelijkste is deze Towsendia montana minima. Staat hier wel in een overdekte trog.

--- Einde van citaat ---
Zeer zeker wel Frankie ! Ikke  -2(
 Het zijn ook steeds meer de planten voor de toekomst met het droger en warmer worden van de zomers . Ik heb er hier wel een aantal en heb dit jaar ook wel diverse soorten gezaaid .
Maar ik weet niet of ik er hier al veel moet over zeggen , heb het er ook over in mijn lezing in januari .

Thomas Eckert:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 11 september 2022, 22:07:47 ---Zijn er nog mensen met Townsendia in de tuin? Of blijken ze dan toch net iets te hoog gegrepen voor ons klimaat? Een van de gemakkelijkste is deze Towsendia montana minima. Staat hier wel in een overdekte trog.

--- Einde van citaat ---

Heel mooi...Frankie.

Ik ben er echter niet honderd procent zeker van of uw plant wel een Townsendia montana is. Het zou Townsendia incana ssp. minima kunnen zijn. Het lijkt in ieder geval helemaal op de mijne. Ik weet niet of er een minima bestaat van Townsendia montana (syn. albigena).

Misschien kan Gerrit er iets over zeggen?

En of je me gelooft of niet... ik heb net mijn Townsendia's gecontroleerd en ontdekte een open bloem op Townsendia montana.

Er zijn dus nog meer "gekken" die hopeloos verknocht zijn aan deze kleine Townsendia...😉

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie