Auteur Topic: Konijnen in je tuin  (gelezen 2981 keer)

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Konijnen in je tuin
« Gepost op: 7 mei 2015, 19:33:23 »
Konijnen zijn schattige beestjes, maar je mening verandert als ze dit bij je aanrichten. Vorig jaar om deze tijd is dat ook gebeurt, precies op dezelfde plek.
Eerst heb ik een konijnen klem gekocht, maar hij loopt er omheen en graaft ernaast weer een hol, onder de tufstenen. (tweede keer)
Vorig najaar een draadloze verlkikker gekocht iedere keer als hij kwam, ging er een belletje binnen, bij het slapen gaan op het nachtkastje, zo kon ik hem regelmatig verjagen. In januari weer gebeurd, verklikker stond af.
Bij het thuiskomen van onze trip naar Tsjechie, was hij weer bezig geweest, verplaatst dan 2-3 emmers zand.
Gisteren schrikdraad gespannen, hoop dat dit hij afschrikt.
Omgeving Roosendaal

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Konijnen in je tuin
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2015, 23:00:20 »
Dat zal niet plezant zijn als ze zoveel zand opgraven ! kan je geen omheining rond je hele tuin zetten zodat ze niet in je tuin kunnen komen? 

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Konijnen in je tuin
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2015, 23:28:41 »
Dat zal niet plezant zijn als ze zoveel zand opgraven ! kan je geen omheining rond je hele tuin zetten zodat ze niet in je tuin kunnen komen?
Dat gaat wel te ver Lily, en dat wordt er niet mooier op. Eerst dit eens proberen
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Konijnen in je tuin
« Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2015, 08:49:03 »
Ik heb ook ooit nog een gelijkaardig probleem gehad, Jan.  Bij mij kwamen ze echter niet graven, maar "grazen"  -2(  Crocussen, later Dianthussen, alles wat in knop kwam werd afgevreten...  --2

Overigens moet ik zeggen dat jouw tuin er schitterend bij ligt !
Harelbeke-West-Vlaanderen