Planten > Rotsplanten

Bloei in november-december 2010

(1/4) > >>

Luc Gilgemyn:
Wellicht halen we in deze twee maanden niet het aantal foto's van de voorgaande, maar ik wed dat sommigen ons ook in deze donkere periode zullen weten te verrassen.

Ik wil niemand vervelen, want ik heb hem al herhaaldelijk gepost.
Maar deze foto, genomen op 1 november wou ik u niet onthouden.

Erigeron chrysopsidis "Grand Ridge" is nu al sedert april (7 maanden !!!!) onafgebroken aan het bloeien.
Zo hebben we tenminste al één bloem in november/december !  ;D

Frankie Wulleman:
Een prachtplant, Luc, die reeds op het verlanglijstje staat.
Ook bij mij is het een herhalingsoefening, met als eerste nog één bloempje op Erigeron chrysopsidis var. brevifolius.
Als tweede plant, Erodium 'Spanisch eyes' die ook van geen ophouden weet.
De derde plant is een Wulfenia.
De vierde plant heeft nog niet gebloeid dit jaar, en ook nu zeer spaarzaam met voorlopig één bloem, Gentiana scabra Zuikorindo

Gerrit Roest:
Van geen ophouden, Geranium macrocantha in bloei vanaf half mei, wel regelmatig zaden verwijderen, deze zijn te kiemkrachtig.
Gentiana septemfida v. lagodechia, vorig jaar gezaaid geloof ik, niet geheel in bloei maar dat is al een maand zo en dat zal zo wel blijven denk ik, 2e bloei. (kijken of 2 foto's ook lukt)

Luc Gilgemyn:
Zelfs bij het ellendige herfstweer van vandaag hadden wij vanochtend een spatje zon.
Daarbij ontdekte ik zowaar een bloem op
Gentiana acaulis helzmanii
hij is bitter jong en pas een drietal weken geleden aangeplant

Zoals gebruikelijk bij mij kan ik de intensiteit van het blauw niet correct weergeven op de foto.
In realiteit is hij veel donkerder en "rijker" blauw.

Sorry, maar de eerste foto is ietwat onscherp...  :(

Frankie Wulleman:
Gentianen blijken in meerdere tuinen laatbloeiers te zijn. In deze donkere dagen kunnen we er maar blij mee zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie