Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

stekken van dionysia

<< < (2/2)

Gerrit Eijkelenboom:
Onder gespannen lucht blijft de luchtvochtigheid hoger en gelijkmatiger, zoals je weet Peter. Je hoeft dan ook heel lang geen water te geven, want dat is voor de stekjes riskant. Ook de temperatuurschommeling zal minder zijn. Zo zijn mijn saxen aan de wortel geraakt en mijn Dionysia's ook. Schimmelvorming heb ik gelukkig nooit gehad. Maar dit neemt niet weg, dat er waarschijnlijk ook andere methoden zijn, die misschien wel meer resultaat geven.

Cor van Kapel:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 februari 2015, 19:42:38 ---Onder gespannen lucht blijft de luchtvochtigheid hoger en gelijkmatiger, zoals je weet Peter. Je hoeft dan ook heel lang geen water te geven, want dat is voor de stekjes riskant. Ook de temperatuurschommeling zal minder zijn. Zo zijn mijn saxen aan de wortel geraakt en mijn Dionysia's ook. Schimmelvorming heb ik gelukkig nooit gehad. Maar dit neemt niet weg, dat er waarschijnlijk ook andere methoden zijn, die misschien wel meer resultaat geven.

--- Einde van citaat ---
Luuk spuit preventief tegen schimmel, met middelen waar de hobbykweker niet aan kan komen. Hij werkt op een grote commerciƫle kwekerij en heeft beroepshalve veel ervaring met het voorkomen van schimmel. D. stekken onder gespannen lucht, op wat voor manier bereikt, is volgens Luuk een must. Hij doet niet anders en succes met zijn methode kan hem niet ontzegt worden.

Peter Rijntjes:
oke, allebei naast elkaar uit proberen dus.......

 -2(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie