Planten > Rotsplanten

Bloei januari - februari 2021

(1/8) > >>

Luc Gilgemyn:
Tja, bij aanvang van dit hopelijk beter 2021 waarbij onze normale activiteiten zo snel mogelijk kunnen hervat worden is de bloei in de rotstuin uiteraard zeldzaam.... en dan ontdek je toch een bloem op deze Gentiana angustifolia al ziet hij er een beetje verlept uit door de vele regen van de afgelopen weken.

Op foto 2 heeft hij zelfs het gezelschap van een groepje Narcissus bulbocodium x Narcissus romieuxii v. mesatlanticus.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 januari 2021, 11:52:25 ---Tja, bij aanvang van dit hopelijk beter 2021 waarbij onze normale activiteiten zo snel mogelijk kunnen hervat worden is de bloei in de rotstuin uiteraard zeldzaam.... en dan ontdek je toch een bloem op deze Gentiana angustifolia al ziet hij er een beetje verlept uit door de vele regen van de afgelopen weken.

Op foto 2 heeft hij zelfs het gezelschap van een groepje Narcissus bulbocodium x Narcissus romieuxii v. mesatlanticus.

--- Einde van citaat ---
Luc, hoop doet leven! Persoonlijk heb ik geen goed oog voor het voorjaar. Het najaar zal wel iets normaler worden. Als er nu wat meer zon komt zal er wel wat bloei ontstaan. Plantenbeurzen zullen voor het eerst ook nog niet doorgaan. Al goed dat er internet is om eventjes weg te dromen. Misschien eens een lezing via zoom of webinar of iets anders? Fysisch samenkomen zal nog lang wegblijven.

Marc Coolens:
Mooi Luc
Alle kleur is welkom om ons op te fleuren 4NJ

Bert Stegeman:
mooi begin luc

Bert Stegeman:
Gisteren bezig geweest in de tuin.
nog wat bladeren ruimen en wat vegen.
Onder de bladeren kwam ik deze Eranthis tegen.
wel mooi eerste bijna bloei dit jaar in mijn tuin.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie