Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Narcissus 2021

<< < (28/34) > >>

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 11 april 2021, 11:54:53 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 11 april 2021, 11:21:02 ---Herman, de "var. albus" slaat volgens mij bij triandrus nergens op. Ik zou deze Narcissus triandrus subsp. triandrus noemen.
Hierbij nog foto's van enkele wildcollecties.

--- Einde van citaat ---
Luc op het internet zeggen ze toch Narcissus triandrus 'Albus' (naam staat zo al 20 jaar in mijn excel bestanden) beter Narcissus triandrus var. albus is.

--- Einde van citaat ---
Tja "internet"....., je kunt geen betere leermeester vinden zeggen "ze".
Ik gebruik de monografie.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 11 april 2021, 17:20:17 ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op 11 april 2021, 11:09:33 ---Narcissus triandrus var. albus komt hier en daar in de tuin te voorschijn, is dus niet op dezelfde plaats gebleven.

Narcissus obesus

--- Einde van citaat ---

Herman , als ik het goed begrijp zaait uw N. triandrus uit in de tuin , maar op andere plaatsen dan waar de originele bollen geplant waren ? Zaaien ze dan uit op meer zonnige of meer schaduwrijke plaatsen , vochtiger of drogere plaatsen ?

Uw N.obesus staat er heel mooi bij , welke standplaats heeft deze plant de voorkeur ?

--- Einde van citaat ---
Danny, de triandrus stond oorspronkelijk in meer zon. Nu staan ze tussen de coniferen, dus iets droger en meer schaduw. Werk van mieren! Obesus staat in de tufatuin in volle zon.

Luc Scheldeman:
Een pol Narcissus triandrus var. loiseleuri met opvallend grote bloemen

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 19 april 2021, 15:45:18 ---Een pol Narcissus triandrus var. loiseleuri met opvallend grote bloemen

--- Einde van citaat ---
Luc, dat ziet er een goeie bloeier uit!

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 19 april 2021, 16:27:51 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 19 april 2021, 15:45:18 ---Een pol Narcissus triandrus var. loiseleuri met opvallend grote bloemen

--- Einde van citaat ---
Luc, dat ziet er een goeie bloeier uit!

--- Einde van citaat ---
Alle triandrus bloeien hier elk jaar uitbundig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie