Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

Zaaien van rotsplanten

<< < (3/93) > >>

Frankie Wulleman:
Zo'n drie weken geleden heb ik een aantal zaden aan de zaaipotjes toevertrouwd. Dit zijn de eersten die al boven komen, achtereenvolgens: Silene petersonii, Degenia velebetica en Veronica schmidtiana.

Kris De Raeymaeker:
Ja Frankie , met een beetje zacht najaar moet je nog aan het verspenen voor de jaarwisseling... ;)

Luc Gilgemyn:
Bij mij gaat alles in de frigo tot december dan hoef ik pas in het late voorjaar (hopelijk) te verspenen. ;)

Lily-Anne Vereecken:
wanneer  is het eigenlijk nodig om te verspenen of aan wat kan je zien dat je hiermee kan wachten tot het voorjaar ?
hoe groot moeten de zaailingen zijn om te verspenen ? is er een vuistregel voor ?
De zaailingen die ik heb van de silene acaulis - soldanella montana  en  saxifraga longifolia  zijn nog klein en hoop ik van buiten met hun zaaibakje ingegraven , te overwinteren onder een plexiglaasje .Ik had gedacht om ze in het voorjaar dan te verspenen

groetjes
Lily-Anne

Frankie Wulleman:
Verspenen dient min of meer te gebeuren wanneer er meerdere blaadjes dan de twee kiemblaadjes verschenen zijn. Dit wil dan meestal ook zeggen dat het wortelstelsel zich begint te vormen. Zo doe ik het toch altijd. Soms ben ik echter wel te laat en verschijnen de eerste worteltjes al onderaan het zaaipotje.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie