Planten > Orchidaceae

Calanthe

<< < (2/34) > >>

Herman Mylemans:
Heel mooi Wim. Ik heb beide ook recent aangeschaft in Kalmthout. Nu maar hopen dat ze het hier ook zo goed doen.

Wim Boens:

--- Citaat van: Sven de Groot op 29 april 2012, 22:32:16 ---Mooi, Wim, heel mooi!

--- Einde van citaat ---

Dank je, Sven.


--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 29 april 2012, 23:25:52 ---Wat een mooi resultaat Wim. Is dit het eerste jaar van bloei? Ik vraag dit, omdat mijn C.discolor net 3 cm boven de grond komt kijken met een neus. Wat kan ik het eerste jaar verwachten?

--- Einde van citaat ---

Gerrit, dit is het derde jaar dat hij in mijn tuin staat. En het is ook het derde jaar dat hij bloeit. Dus het is mogelijk dat ze het eerste jaar na uitplanten al bloeien!


--- Citaat van: Herman Mylemans op 29 april 2012, 23:34:35 ---Heel mooi Wim. Ik heb beide ook recent aangeschaft in Kalmthout. Nu maar hopen dat ze het hier ook zo goed doen.

--- Einde van citaat ---

Dank je Herman, die gaan het bij jou zeker even goed doen.  ;) C. tricarinata is wel één van de gemakkelijkste, de andere soorten slaan hier soms wel eens een jaartje (of twee) over!

Sven de Groot:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 29 april 2012, 23:25:52 ---Wat een mooi resultaat Wim. Is dit het eerste jaar van bloei? Ik vraag dit, omdat mijn C.discolor net 3 cm boven de grond komt kijken met een neus. Wat kan ik het eerste jaar verwachten?

--- Einde van citaat ---

Ik heb hier in de tuin ook een Calanthe discolor staan, Gerrit. Ze staat het hele jaar door buiten, zonder enige bescherming.
Dit is het tweede jaar, maar nog geen bloei (denk ik, aangezien de tweede neus is ook nog maar 3 cm uit de grond is, maar deze is van vergelijkbare grootte als de eerste).

Sven de Groot:
Hierbij mijn bijdrage in deze toch wat rustige topic: Calanthe alpina. Ik ben heel erg verrast door de pachtige kleuren van de bloemen. Helaas doet de foto hier niet helemaal recht aan...

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Sven de Groot op 20 mei 2012, 13:03:12 ---Hierbij mijn bijdrage in deze toch wat rustige topic: Calanthe alpina. Ik ben heel erg verrast door de pachtige kleuren van de bloemen. Helaas doet de foto hier niet helemaal recht aan...

--- Einde van citaat ---
Sven het is inderdaad een prachtige bloem.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie