Planten > Rotsplanten

Bloei van verleden jaar

<< < (2/4) > >>

Frankie Wulleman:
Voor alle duidelijkheid, mensen, de foto van de kaardebolbloem is vandaag genomen, op 23 februari 2010, dus. De uitgebloeide bloemen blijven de hele winter intact.

Frankie Wulleman:
Dit is de Calandrinia umbellata waarover ik het had (zie Patagoniƫ). Een plaatsje in de volle zon op een goed gedraineerde bodem weet hij best te waarderen. En hij bloeit midden in de zomer, als dat geen meevaller is.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Jozef Lemmens op 23 februari 2010, 22:40:58 ---Luc, ik ging van de veronderstelling uit dat deze Phlox buiten niet te houden was. Ik heb hem besteld bij Aberconwy.

--- Einde van citaat ---

Die van mij komt daar ook vandaan Jef, ik denk dat Aberconwy de enige is die 'em aanbiedt.  Zoals ik schreef heb ik hem goed beschermd deze winter zowel tegen vorst als overdreven vocht.  Ik heb de oude hoofscheut ook teruggesnoeid en reken voor dit seizoen op de nieuwe grondscheuten.
Voorlopig houdt hij zich kranig... ik ben optimist...


Frankie,
Hoe hoog bloeit die Calandrinia ?  Hele mooie, felle kleur ook !

Frankie Wulleman:
Hij wordt zo'n 8 cm hoog en ongeveer 12 cm breed, Luc. En ja met die fluopaarsroze kleur is het een echte eyecather.

Jozef Lemmens:
Frankie, ik heb een Calandrinia die hier fel op gelijkt, gewoon onder de naam Calandrinia sp., van zaad verzameld door Alan Bradshaw (Alplains) ergens in/op Volcan Antuco ( Chili ).
Deze zaait zich gewoon uit in de tuin.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie