Planten > Rotsplanten

Bloei in maart 2010

<< < (2/17) > >>

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  2 maart 2010, 19:18:58 ---...uitgegroeid tot een mooi exemplaar, Luc. Krijgt die plant veel zonlicht?

--- Einde van citaat ---
Krijgt de ganse dag zon ondanks dat men deze plant bestempelt als schaduwplant. Het wortelstelsel zit wel afgeschermd door stenen zodat de wortels niet kunnen uitdrogen.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op  2 maart 2010, 18:45:33 ---De adonis amurensis die in februari net na de sneeuw begon te bloeien, is ondertussen wat meer uitgegroeid.

--- Einde van citaat ---

Ik blijf hem schitterend vinden Luc! En je hebt me met vorige foto aangezet om deze soort aan te kopen...
(onbekend is onbemind)

Wim Boens:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op  2 maart 2010, 18:45:33 ---De adonis amurensis die in februari net na de sneeuw begon te bloeien, is ondertussen wat meer uitgegroeid.

--- Einde van citaat ---

Prachtige plant, Luc. Ik heb nu enkel Adonis amurensis 'Titibushinkou' maar de botanische soort koop ik zeker ook.

Frankie Wulleman:
Is er ook iemand die Adonis vernalis heeft, bij mij begint hij slechts vanaf vandaag enig teken van leven te vertonen. Ik heb hem ongeveer een goed jaar. Hij staat voor het grootste gedeelte van de dag in de schaduw.

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  2 maart 2010, 20:55:18 ---Is er ook iemand die Adonis vernalis heeft, bij mij begint hij slechts vanaf vandaag enig teken van leven te vertonen. Ik heb hem ongeveer een goed jaar. Hij staat voor het grootste gedeelte van de dag in de schaduw.

--- Einde van citaat ---
Ik heb er twee in de rotstuin die beide in de zon geplant staan. Ze beginnen ook nu nog maar boven de grond te komen.
Bloei zal pas over enkele weken volgen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie