Planten > Rotsplanten

Gebruik van tufsteen en de planten die er van houden in de rotstuin

<< < (2/600) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 maart 2010, 09:28:06 ---Kris,
Misschien zou een weinig voeding de Paraquilegia tot bloeien kunnen aanzetten ??   
Ik meen ook dat de waterhuishouding voor de Paraquilegia heel belangrijk is om optimaal te groeien.  Redelijk veel vocht (vooral in het voorjaar) lijkt mij aangewezen.

Het grote probleem de jongste jaren is overigens wel het vinden van GOEDE tufsteen......

--- Einde van citaat ---

Waarschijnlijk zal voeding wel een bepalende factor zijn. Nu is het niet zo gemakkelijk en praktisch om de beplante gaten in de tufsteen van voeding te voorzien.Sinds vorig jaar doe ik daar toch enkele proeven mee.
Goede tip om in het voorjaar wat meer water te geven , zou wel eens belangrijk kunnen zijn.

Goede tufsteen is nog nauwelijks te bekomen .Er is slechts 1 methode ,afspraak maken met een goede groeve en per oplegger laten afkomen...(zo doet Harry en nog enkele anderen dat ook)

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 13 maart 2010, 22:10:02 ---Sommige rotsplanten groeien veel mooier en compacter in tufsteen dan in de volle grond van de rotstuin of een pot. Deze Draba bruniifolia is daar een voorbeeld van, in de tuin groeit hij eerder wat slordig uit tot een los matje, in deze steen blijft hij veel compacter. Dit is een wat later bloeiende soort.

--- Einde van citaat ---

De  meeste Draba 's doen het naar mijn ervaring uitstekend in tufsteen.
De eerste zijn nu aan het bloeien ...

Frankie Wulleman:
Ja Kris, Draba's zijn gewoonweg geschapen voor 'tufteelt', bij mij bloeit D. sphaeriodes bijna als eerste.

Kris De Raeymaeker:
Nog een plantje dat gemaakt is voor de tufsteen : Jankaea heldreichii
Hier kan U ook zien hoe moeilijk het is om zulke planten in de gaten te voorzien van voeding ...
Deze planten groeien verticaal ,dus staan loodrecht .De gaten zijn bovendien opgevuld met steentjes etc...
Deze foto is nu gemaakt en toont hoe deze planten uit de winter komen...

Frankie Wulleman:
De Jankaea heldreichii staat ook op mijn verlanglijstje voor dit jaar, staat hij bij jouw het hele jaar door beschut tegen de regen, m.a.w. verdraagt hij regen over zich heen, of is het net zoals bij Dionysia's.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie