Auteur Topic: Digitale microscoop camera  (gelezen 4941 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Digitale microscoop camera
« Gepost op: 5 december 2011, 10:45:21 »
Daar ik vaak een vergrootglas nodig heb o.a. om kiemende zaden van dactylorhiza te bestuderen  en dit maar 10x vergroot  - denk ik er al een hele tijd aan om een digitale microscoop camera aan te schaffen . Is er iemand van de leden die daar ervaring mee heeft, of die iemand kent die zo een microscoop camera heeft - De prijzen zijn heel erg oplopend, naar gelang van de mogelijkheden .Daarom had ik graag wat ervaringen gehoord om een goede keuze te kunnen maken
onderstaande een link naar een voorbeeld hoe hij er uit zou kunnen zien
http://media.conrad.nl/m/1000_1999/1900/1910/1913/191322_LB_00_FB.EPS.jpg
alvast bedankt voor alle info
Lily-Anne

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Digitale microscoop camera
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2011, 21:53:00 »
Beste Lily Anne
Van Digitale microscopen weet ik niks af.
Maar ben gaan kijken op Marktplaats en kwam enkele microscopen tegen.
Marktplaats is een verkoopsite hier in Nederland.
Er staan er meerdere op misschien iets leuks om te beginnen wat prijs betreft.
Want de prijzen zijn inderdaad hoog.
http://www.marktplaats.nl/
typ daarna microscoop in bij zoek in titel
misschien zit er iets bij.
sterkte met zoeken

Jan Boterdael

  • Junior
  • **
  • Berichten: 156
Re: Digitale microscoop camera
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2012, 09:17:07 »
Lily Anne,
Hebt U al iets gekocht?
Wat is Uw ervaring ermee a u b?

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Digitale microscoop camera
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2012, 19:12:15 »
Ja Jan , ik had dan uiteindelijk een microscoop gekocht waarmee je uit de hand foto's kon maken , maar uiteindelijk bleek dit toch niet te voldoen aan mijn verwachtingen .Je moest zo dicht gaan met de digitale microscoop ,om het onderwerp te fotograferen, zodat dit bijna in aanraking kwam met de gekiemde zaden en dan nog , was het heel moeilijk om dit scherp te fotograferen .Ik heb hem gelukkig binnen de 14 dagen kunnen terugsturen zonder problemen en ben alleen mijn verzendingskosten kwijt .
Een heel sterk vergrootglas ( meer dan 15 x ) zou ook al een hele grote hulp zijn voor mij , maar spijtig genoeg heb ik dat ook nog altijd niet gevonden  - van een digitale microscoop ben ik genezen .
gr
Lily-Anne

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Digitale microscoop camera
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2012, 21:14:08 »
Lily-Anne,

Wil je alleen de kiemende zaden bestuderen?? Ken je deze site http://www.beslist.nl/products/sport_outdoor_vrije-tijd/sport_outdoor_vrije-tijd_484437/r/Dradenteller_15_x/

Of wil je die ontkiemende zaden ook op foto vast leggen ? Dan even een vraagje, wat voor fototoestel heb je?
Als dat een uitvoering is met verwisselbare lezen, is er de mogelijkheid van het gebrik van 'tussen ringen', dan kun je ook tot aanzienlijke vergrotingen komen. Onderstaand voorbeeldje (niet 100 % scherp, zie ik) zijn zaadjes van een Draba, die zijn ongeveer 1 mm lang. Met een macro lens en twee tussen ringen kun je dit beeld krijgen. Afstand was 10 รก 12 cm.

Jan Boterdael

  • Junior
  • **
  • Berichten: 156
Re: Digitale microscoop camera
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2012, 10:46:21 »
Dank u Lily-Anne.Zo een groot vergrootglas heb ik zien gebruiken door een juwelier(met ingebouwd verlichting).
Misschien kan die wat informatie geven.Maar was het 15 x??????