Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde succulenten

<< < (2/44) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny De Raeymaeker op 17 april 2010, 00:00:34 ---Kris,
Ik blijf het toch altijd een prestatie vinden dat je bepaalde Lewisia's in leven kunt houden.
Bij mij lukt dit meestal niet zo goed en als ik ze in de serre plaats zijn ze bij de eerste warmere dagen heel gevoelig aan luizen.

--- Einde van citaat ---

Bepaalde soorten (zoals brachycalyx en rediviva)staan altijd onder glas bij mij.
Het is een kwestie van het groeiritme in de gaten te houden .Na de bloei gaan ze in rust (blad verdwijnt )en is water nefast.
Ze staan dan op een zandbed (in de kas)dat altijd min of meer een beetje vochtig blijft.De onderste wortels wortelen een beetje door in dat zand en zo krijgt de plant een minieme hoeveelheid vocht.Pas in het najaar krijgen ze weer water in de pot.(ook in de winter voorzichtig gieten)
Inderdaad ,luizen kunnen soms vervelend zijn.Hendrik heeft hiervoor al enkele goede tips gegeven.
Vandaag stond Lewisia rediviva te bloeien.De foto's komen eraan één van de dagen.     

Kris De Raeymaeker:
Zoals beloofd is hier Lewisia rediviva .
Een prachtige soort !

Luc Gilgemyn:
Voor mij nog altijd één van de allermooiste rotsplanten Kris !!
Wat jammer dat ie (voor mij althans) buiten zo goed als onhoudbaar is...  :'(

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 23 april 2010, 09:24:00 ---Voor mij nog altijd één van de allermooiste rotsplanten Kris !!
Wat jammer dat ie (voor mij althans) buiten zo goed als onhoudbaar is...  :'(

--- Einde van citaat ---
Buiten kan het helaas niet ,hier ook nog een meer roze variant...

Kris De Raeymaeker:
Mooi die Delosperma.

Hier een makkelijk soortje ,wat je nooit meer kwijt raakt....
Sedum pilosum.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie