Planten > Rotsplanten

Bloei in april 2010

<< < (35/35)

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 april 2010, 23:22:35 ---Mooie  Aquilegia's overigens die hier voorbij flitsen.
Heeft er iemand Aquilegia bertolonii  ?
Lijkt overigens op discolor ?

--- Einde van citaat ---

Ik heb een kolonietje A. bertolonii Kris - zaait zichzelf aardig uit.  Bloeit nog niet momenteel.
Hij is uniform blauwkleurig in tegenstelling tot discolor die tweekleurig is.

Ben de laatste dagen wat weinig on line geweest  :(, maar heb toch genoten van alles wat hier aan moois is opgedoken : Aquilegia en Edraianthus staan ook bij mij hoog op de favorietenlijst !  :)

Frankie Wulleman:
Ja jongens, ik merk dat we zowat dezelfde favorieten hebben: edrianthus, saxifraga, erigeron, kleine akeleien,... Allemaal prachtige alpineplanten met een compact karakter en opmerkelijke bloei. Zo lopen ze de dag vandaag niet erg dik, ik bedoel mensen met interesse in dit soort planten.

Kris De Raeymaeker:
Nog even terug in de tijd ,maar enkele dagen .........Uit zaad werd deze gentiaan  opgekweekt (ex Holubec) .En ik heb meteen 4 diverse kleuren : blauw-purper-geelachtig -en een soort wit/purper  .Gentiana clusii subsp. rochelii ,verzameld door Holubec in Slovakije in de Fatra Mts . Van de laatste kleur heb ik geen goede foto ...

Frankie Wulleman:
Mooi,mooi, geef jij je gentianen meststoffen, Kris?

Danny De Raeymaeker:
Gezien mijn Adonis Vernalis in bloei stond in de maand april post ik deze detailfoto's van de bloem nog onder de rubriek "Bloei in april 2010".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie