Planten > Galanthus - Sneeuwklokjes

Nederlandse sneeuwklokjes

<< < (18/18)

Gerard Oud:
Waarom hebben we eigenlijk nog aparte topics voor belgische en nederlandse sneeuwklokjes? Ze bestaan toch eigenlijk helemaal niet! We weten toch allemaal dat ze van origine hier niet vandaan komen. Tenminste dat is wat ik op al die lezingen hoor. Ik vind het alleen een zogenaamde strijd tussen de belgen en hollanders om elkaar af te troeven op nieuwe vondsten. Doe dan ook een aparte topic over sneeuwklokjes gevonden door belgen in den Nederlanden en andersom door ollanders in Belgenland. Dan blijven er zeker links ern rechts niet zoveel over ;D

Stefan Vidts:
Hoi Gerard,
hier in België komen ze van nature voor, kan dat op het terrein en via publicaties voor 100% zeker bewijzen. De meest interessante vondsten die je hier wel niet in het wild, het is vooral in kasteeldomeinen of in oude tuinen waar de genenlijnen meestal eens flink gemengd zijn.
Dat laat niet om die scheiding Belgische en Hollandse sneeuwklokjes op te heffen, is natuurlijk makkelijker dat nieuwe vondsten onder één item komen. Ts gewoon tijdverlies om van het ene topic naar het andere te zappen.

Gert Geensen:
Mijn "nederlands" klokje een jaar verder !

Gert Geensen:
Nog drie van door mij benoemde klokjes, die inmiddels al elders in verschillende tuinen staan. De dubbele is een elwesii hybride.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie