Planten > Rotsplanten

Ranunculaceae

(1/181) > >>

Gert Hoek:
Vandaag lekker in het zonnetje:
Ranunculus alpestris 'Flore Pleno'

Peter Rijntjes:
Gert,

blijft mooi, vind je niet, die Ranunculussen. Heb een paar soorten gezaaid, maar komt nog niet veel op. Ik heb als eens gelezen dat dat wat langer kan duren. Heb jij deze gezaaid en wat was dan jou ervaring qua tijd van ontkiemen??

vr.gr. Peter

Gert Hoek:

--- Citaat van: Peter Rijntjes op 18 april 2012, 22:02:32 ---Gert,

blijft mooi, vind je niet, die Ranunculussen. Heb een paar soorten gezaaid, maar komt nog niet veel op. Ik heb als eens gelezen dat dat wat langer kan duren. Heb jij deze gezaaid en wat was dan jou ervaring qua tijd van ontkiemen??

vr.gr. Peter

--- Einde van citaat ---

Deze is niet te zaaien want ivm gevulde bloem is de plant onvruchtbaar. Alle ranunculaceen moet je direct zaaien als het zaad rijp is, daarna duurt het of heel lang, maar meestal kiemt er niets meer. Ik zag vandaag dat de R. parnassifolius, Callianthemum anemonoides, coriandrofolium en calandrinoides zijn gekiemd.

Peter Rijntjes:
Ik heb het zaad van B&T world seeds. Ik ga er vanuit dat het vers is, zo zag het er in ieder geval wel uit.

Peter

Gert Hoek:

--- Citaat van: Peter Rijntjes op 18 april 2012, 22:28:05 ---Ik heb het zaad van B&T world seeds. Ik ga er vanuit dat het vers is, zo zag het er in ieder geval wel uit.

Peter

--- Einde van citaat ---
Vers zaad is, vooral bij Ranunculaceen, direct van de plant. Ik bestel eigenlijk geen Ran. zaden bij coom bedrijven want die zijn niet vers meer. Ik krijg wel van bekenden zaden opgestuurd, maar dan is het een paar dagen oud.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie