Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Inpressie van mijn dagelijkse rondreis door de Table Mountains te...............

<< < (2/2)

Peter Rijntjes:
In de maand Mei ga ik hier schaduw doek overheen brengen.(voorkomt gelijk schade aangebracht door vogels). Laat in het najaar wordt alles in kisten en/of de grond gezet.
Vervolgens afdekken tegen te veel regenwater. Dan laten rusten tot begin Maart en alles begint weer overnieuw. Heel af en toe, als er veel sneeuw verwacht wordt voor een lange periode haal ik de bedekking af om gebruik te maken van de sneeuw isolatie. Op deze manier hou ik ook soorten als campanula zoysii en Morettiana, Jankae heldreichii en andere moeilijke soorten over.

vriendelijke groet,
Peter --8 --8

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Peter Rijntjes op 30 april 2012, 22:14:05 ---In de maand Mei ga ik hier schaduw doek overheen brengen.(voorkomt gelijk schade aangebracht door vogels). Laat in het najaar wordt alles in kisten en/of de grond gezet.
Vervolgens afdekken tegen te veel regenwater. Dan laten rusten tot begin Maart en alles begint weer overnieuw. Heel af en toe, als er veel sneeuw verwacht wordt voor een lange periode haal ik de bedekking af om gebruik te maken van de sneeuw isolatie. Op deze manier hou ik ook soorten als campanula zoysii en Morettiana, Jankae heldreichii en andere moeilijke soorten over.

vriendelijke groet,
Peter --8 --8

--- Einde van citaat ---
Peter je hebt in elk geval goede resultaten. Met planten in pot heb ik altijd veel problemen en veel uitval.

Peter Rijntjes:
Herman,

de Primula's staan wel in behoorlijk grote potten. De wortels hebben dus wel de vrije ruimte. Misschien een puntje van aandacht?

Peter ::)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie