Planten > Orchidaceae

Cypripedium

<< < (125/131) > >>

Kris De Raeymaeker:
Betere foto's van de mooie Cypripedium 'Philip' Dark

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  5 mei 2023, 18:45:10 ---Heel knap, Kris, hou je hem in pot in een aangepast mengsel?
Als het pokkeweer een beetje uitblijft, wil ik ze binnenkort nog eens gaan bekijken in de natuur. De vele regen van de laatste tijd zal voor veel bloeiende orchideeën zorgen op de gekende plekjes.

--- Einde van citaat ---

In een vijvermandje in een aangepast mengsel Frankie ...Bij heel natte periodes in de winter durf ik hem tijdelijk beschermen met een glasplaatje .

Kris De Raeymaeker:
Cypripedium 'Bernd Pastel' staat nu te pronken met zijn grote bloemen ...
Verder ook deze naamloze hybride uit een tuincentrum die hier al probleemloos vele jaren meegaat ...

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  9 mei 2023, 10:21:58 ---Cypripedium 'Bernd Pastel' staat nu te pronken met zijn grote bloemen ...
Verder ook deze naamloze hybride uit een tuincentrum die hier al probleemloos vele jaren meegaat ...

--- Einde van citaat ---
Mooi Kris! Hier zijn uiteindelijk alle  Cypripediums in de tuin verdwenen.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Herman Mylemans op  9 mei 2023, 10:30:58 ---Mooi Kris! Hier zijn uiteindelijk alle  Cypripediums in de tuin verdwenen.

--- Einde van citaat ---

Oei .... --13 --13 en jij had er best een aantal als ik me goed herinner ....Wat was de reden Herman ? De droge en warme zomers ? Ik sukkel er ook mee hoor , Cypripedium calceolus doet het redelijk en de getoonde hybride . Vorig jaar ook enkele verspeeld tijdens de hittegolf denk ik .De getoonde ' Bernd Pastel ' is een nieuwe aanwinst . Er komen er hier nog een paar boven maar ze zien er al een pak minder groeikrachtig  uit als vorig jaar . Ik denk op den duur nog alleen mogelijk in pot maar dat is ook niet altijd evident natuurlijk . En dan worstel ik ook steeds met de vraag welk grondmengsel je ze moet geven ... 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie