Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Vermeerderen van Orchidaceae

Opnieuw Dactylorhiza zaaien met karton ( nieuwe werkwijze)

<< < (2/6) > >>

Gert Hoek:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 21 augustus 2012, 13:44:00 ---Het eerste zaaien is al gebeurd op 7 augustus . Ik heb de gewone rietorchissen gezaaid en een beetje dactylorhiza foliosa ( had maar weinig zaad) en een beetje dactylorhiza craigton spire ( daar had ik maar 2 zaadhulzen van )
Na 1 week heb ik gekeken of er reactie was en ik stel me misschien wat voor, maar ik had de lichte indruk
dat er al enkele zaadjes aan het zwellen waren - straks kijk ik opnieuw ( vandaag 14 dagen geleden! )
Vorig jaar was er na 14 dagen ook al reactie bij de dactylorhiza's!
Het beste Dactylorhiza zaaipotje van vorig jaar, heeft op het ogenblik zeker meer dan 50 zaailingen die er nog heel gezond uitzien .Ik zal een foto proberen toevoegen van die plantjes , die ik gisteren heb gemaakt.


Wie zaad van ander Dactylorhiza soorten heeft, of van andere orchideeen die in de tuin kunnen groeien , die kan mij een groot plezier doen door wat van die zaden te bezorgen , zodat ik het zaaiexperiment kan uitbreiden naar andere soorten . Geen Bletilla striata zaad, want dat heb ik al met succes gezaaid op karton  ( zie verslag op het forum ) Via persoonlijk bericht kan ik u mijn adresgegevens bezorgen .Hartelijke dank bij voorbaat
Lily- Anne
 



--- Einde van citaat ---


Lily-Anne, als je naar de verkoopdag komt laat me dat dan even weten, dan neem ik wat zaden mee van Dacs.

Groet Gert

Lily-Anne Vereecken:
Ja Gert, ik ben zinnens om op 15 sept. Naar Utrecht te komen . Ik stuur je nog een pb om af te spreken zodat ik je kan vinden
Alvast bedankt
Lily- Anne

Brian Blanken:
hoi Lily anne

knap gedaan zeg, het lukt je steeds beter dat zaaien...
Ik heb besloten om het dit jaar ook eens uit te proberen.
Momenteel heb ik redelijk wat zaad van verschillende soorten
Als je nog nodig hebt moet je maar iets laten weten.
Ik weet niet of je ook een liefhebber bent in tropische planten maar eind oktober is het bij canna banana ruilbeurs...

Daar kan je leuke planten vinden... ook voor de rotstuinen  


Groeten Brian  

Lily-Anne Vereecken:
Brian,Ik ben benieuwd of het zaaien van orchissen bij jou ook zal lukken ! Ga je het ook met karton doen?
Als je nog vragen hebt over de werkwijze die je niet bij de andere info ziet staan, dan laat je het maar weten en probeer ik je te antwoorden!
Ik heb voor dit seizoen  geen nieuwe zaden meer nodig , tenzij de zaden die nog belooft zijn . Ik heb op het ogenblik al meer dan 40 zaadbakjes met orchidee zaad en daar ga ik het voor dit jaar bij houden. Als dat allemaal opkomt , dan zal ik nog pleegouders moeten zoeken om de plantjes groot te brengen ;) :D
Ja, ik ben ook een liefhebber van mediterrane planten , maar naar de beurs van Cana Banana ben ik niet zinnens om te gaan.
Succes
Lily- Anne

Brian Blanken:
Hoi Lilly Ann

Ik ga eerst proberen op karton... ik heb je berichten nog eens goed doorgelzen en ben nu begonnen met het maken van de voedingsboden.
Gisteren heb ik compost extract  gemaakt. gezeefd en nu weekt dit in karton...

Moest je donor mensen zoeken voor je orchideeën , :-) ik sta altijd paraat  ;D ((12

In ieder geval wens mij veel succes ik ga proberen met alle soorten die ik momenteel hier boven heb genoemd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie