Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez

<< < (2/47) > >>

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 september 2012, 19:56:32 ---Mooie vooruitzichten Danny !  Het is altijd een plezier om creatief met iets nieuws bezig te kunnen zijn niet ?...  -((1
En dat geval van verdwijnende stukken border of gazon... tja... dat is een fenomeen dat ons allen rotstuinliefhebbers heel goed bekend is...  -2(
Overigens wil ik Gerrit graag bijtreden voor wat betreft het nuttig gebruik van die mooie, platte stenen... daar zijn we als crevice fanaten allemaal stikjaloers op ! Ik kijk al uit naar het vervolg van dit verhaal !  8)

--- Einde van citaat ---

Jazeker Luc , ik kijk er ook al naar uit om dit aan te leggen ! Ik kan me helemaal uitleven daarin en hoop op een goeie dosis fantasie !
Ik kan er inderdaad een crevice van maken  ((12

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Danny Bonnez op  5 september 2012, 20:34:52 ---Deze stenen zijn overschot van mijn nieuw aangelegde terras. Als je wil kan ik naam en adres geven
waar ik ze gekocht heb .

--- Einde van citaat ---



Bewust een beetje teveel van die platte stenen aangekocht Danny... of was het een eerlijke vergissing...  -1(

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 september 2012, 20:48:00 ---
--- Citaat van: Danny Bonnez op  5 september 2012, 20:34:52 ---Deze stenen zijn overschot van mijn nieuw aangelegde terras. Als je wil kan ik naam en adres geven
waar ik ze gekocht heb .

--- Einde van citaat ---



Bewust een beetje teveel van die platte stenen aangekocht Danny... of was het een eerlijke vergissing...  -1(

--- Einde van citaat ---

Ik heb ze rechtstreeks aan de fabrikant aangekocht Luc en ze wilden alleen maar volle paletten leveren  )--1
Zo had ik er meer of genoeg , maar heb er helemaal geen spijt van .  ;D

Frankie Wulleman:
Daar zul je inderdaad een prachtige rotstuin mee kunnen aanleggen, Danny. Eén tip: wees niet bang om de stenen extra dicht bij elkaar te plaatsen als je een crevicegarden aanlegt. Het resultaat toont veel natuurlijker wanneer de stenen dicht op elkaar zitten. Voegen van 20 cm zijn aartslelijk, terwijl voegen van 1 à 2 cm veel attractiever zullen tonen. Japans split ter afstrooiing zal denk ik goed bij de kleur van de stenen passen.

Jan Fouquaert:
Het zal een puzzel worden, maar sommige mensen puzzelen nu eenmaal graag en hierbij horen zeker rotsplantenadepten. ;)

Veel plezier daarmee, Danny.
Ik zou trouwens helemaal geen Japans split gebruiken, maar aangezien je toch platte stenen genoeg hebt : sla er een paar kapot met een zware hamer, liefst met oogbescherming tegen eventuele rondvliegende steensplinters, en je hebt prima, natuurlijk ogend materiaal om de spleten van een spletenrotstuin mee op te vullen.

Rotstuintjes aanleggen is trouwens een van de liefste dingen die ik doe. ;D
al moet ik soms daarvoor de hulp inroepen van een rupskraantje .... --6 --11

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie