Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

In het bollenbed

<< < (320/352) > >>

Herman Mylemans:
Danny, bedankt voor de boeiende bijdrage.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 april 2021, 17:35:34 ---
--- Citaat van: Danny Bonnez op 20 april 2021, 20:36:09 ---Het bollenbed gaat binnenkort terug in zomerrust …… om af te sluiten is deze Hyacinthoides vicentina uit Portugal traditioneel de laatste bloeier …

Ook deze spontane zaailing Tulipa clusiana is een van de laatste bloeiers …..

Tot volgend seizoen !

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de talrijke, leerrijke en mooie bijdragen uit het bollenbed, Danny !  ((4

Wij tellen al af naar volgend seizoen !

--- Einde van citaat ---

Met veel plezier Luc , ik leer er zelf heel veel uit , het is zeker een uitdaging om alle bewoners in leven te houden , altijd spannend wat lukt en wat niet ……...

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 21 april 2021, 17:49:21 ---Danny, bedankt voor de boeiende bijdrage.

--- Einde van citaat ---

Leuk te horen Herman !

Danny Bonnez:
We gaan terug van start en dit voor het negende jaar al ! De dakjes zijn terug ( voorlopig) verwijderd en als het niet meer extreem regent blijven ze opgeborgen . Voor het eerst in vele jaren kregen we een bijzondere natte zomer , dus de dakjes waren zeker van groot belang voor al deze planten hier !

Nog onder de dakjes komen de eerste soortjes Sternbergia al stilaan in bloei , dit zonder warengift ! Wel heb ik in juni alle Sternbergia's verplant , in het nieuwe mengsel zat er wel wat vocht in . Het geslacht Sternbergia doet het hier bijzonder goed , de perfecte locatie voor het kweken van deze planten ! Tijdens het verplanten was ik aangenaam verrast van de vele bollen die ik kon aantreffen van alle soorten hier aanwezig …….

Zoals elk jaar zijn hier terug enkele veranderingen gebeurt , sommige krokussen zoals , nubigena en gembosii zijn verhuist naar een koele plaats , ik kweek deze soorten vanaf nu in POT .

Er zijn dit jaar weinig nieuwkomers , alles staat nu wel min of meer op zijn plaats …….

Danny Bonnez:
In de schaduw van hoge planten staan de krokussen hier koel en droog tijdens de zomer …...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie