Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Klimaatsverandering

<< < (33/34) > >>

Mark Stolk:
Prachtig daar!

Kris De Raeymaeker:
Waar is de tijd dat we kloegen over hittegolven en droogte  ....Zoals Frankie ook al een keer aanhaalde wordt  het veranderde klimaat niet alleen getypeerd door opwarming/hittegolven  en droge periodes .
Maar wel door extremen in beide richtingen zoals extreem nat en extreme regens . Sinds gisteren morgen staat er al continue een dikke laag water op het gras omdat de aarde dit voorlopig niet meer kan opnemen ... :-[ :-X   
Ik heb laarzen nodig om door de tuin te gaan en we zijn eind mei ...Maar het is niks vergeleken met wat andere mensen in Europa meemaken met water overlast . Dat moeten we wel duidelijk melden.

Herman Mylemans:
Bij mijn zoon in Heist-op-den-Berg hetzelfde probleem. De grond is daar voor een deel met water verzadigd sinds november, nog nooit meegemaakt!
Met gevolg dat verschillende oudere bomen en struiken geen blad hebben: Linde, Cornussen, Hibiscussen ...
Ik ben nu continu water aan het verpompen naar een ander gracht die niet verzadigd is. Ik vrees echter dat veel planten niet meer kunnen herstellen.
Veel jaren werk voor niets geweest!  --13
Een deel van het gras heb ik nog maar 1 keer kunnen afrijden omdat het voor de rest van de tijd onder water staat.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 25 mei 2024, 11:08:06 ---Bij mijn zoon in Heist-op-den-Berg hetzelfde probleem. De grond is daar voor een deel met water verzadigd sinds november, nog nooit meegemaakt!
Met gevolg dat verschillende oudere bomen en struiken geen blad hebben: Linde, Cornussen, Hibiscussen ...
Ik ben nu continu water aan het verpompen naar een ander gracht die niet verzadigd is. Ik vrees echter dat veel planten niet meer kunnen herstellen.
Veel jaren werk voor niets geweest!  --13
Een deel van het gras heb ik nog maar 1 keer kunnen afrijden omdat het voor de rest van de tijd onder water staat.

--- Einde van citaat ---

Oei , wat erg dit te horen Herman ! Pffft ....hopelijk keert het tij erg snel en valt er toch nog wat te redden!

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 mei 2024, 11:11:12 ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op 25 mei 2024, 11:08:06 ---Bij mijn zoon in Heist-op-den-Berg hetzelfde probleem. De grond is daar voor een deel met water verzadigd sinds november, nog nooit meegemaakt!
Met gevolg dat verschillende oudere bomen en struiken geen blad hebben: Linde, Cornussen, Hibiscussen ...
Ik ben nu continu water aan het verpompen naar een ander gracht die niet verzadigd is. Ik vrees echter dat veel planten niet meer kunnen herstellen.
Veel jaren werk voor niets geweest!  --13
Een deel van het gras heb ik nog maar 1 keer kunnen afrijden omdat het voor de rest van de tijd onder water staat.

--- Einde van citaat ---

Oei , wat erg dit te horen Herman ! Pffft ....hopelijk keert het tij erg snel en valt er toch nog wat te redden!

--- Einde van citaat ---
Echt droog gaat het voor de eerste weken toch niet worden vrees ik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie