Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

Meconopsis zaaien

<< < (8/9) > >>

Jozef Lemmens:

--- Citaat van: Wim Boens op 27 juli 2012, 08:29:10 ---En José weet er veel meer van, hij heeft al jaren lang ervaring met dit plantengeslacht in ons klimaat! Zo'n weer als we de voorbije week hadden, kunnen Meco's bvb. helemaal niet appreciëren!

--- Einde van citaat ---

Welke maatregelen kunnen we nemen om deze planten door deze periode te krijgen?

Luc Gilgemyn:
Mijn Meconopsis "Huntfield" heeft de afgelopen dagen alvast beschutting voor de zon gekregen Jef... het zou inderdaad interessant zijn te vernemen of we nog meer kunnen doen ?
De plant heeft inmiddels een vijftal flink ontwikkelde rozetten - als het goed gaat moet dat volgend jaar een goede bloei geven...
(De hitte is vanmiddag blijkbaar aan het verdwijnen..  _010  ... de planten zullen ons dankbaar zijn !

Gerrit Eijkelenboom:
Tegen de hitte kunnen we weinig tot niets doen. Ik las dat Peter zijn planten een broes geeft in de avond. Dat is een nieuw idee voor mij. Ze blijven 's nachts dan nat en in de ochtend is het vocht snel verdwenen. Zou dat helpen? Het gevaar is weer dat er water blijft staan in kussens en dat moeten we niet hebben, wegens rotting.

Nogmaals, de meest gevaarlijke periode treedt op na de hitte, bij slagregens. Het is misschien wel een beetjes raar, maar ik zet (camping)tafeltjes over de Mecs heen als dat dreigt te gaan gebeuren.

Sven de Groot:
De zaden zijn binnen. Wat een klein spul! Zaaien op de oppervlakte dan maar en een dun laagje fijn grind erover. Of maakt het niet uit als ze wat dieper in de zaaigrond terecht komen?

Gerrit Eijkelenboom:
Hey Sven, is er nog iets terecht gekomen van dat Meconopsis punicea zaad?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie