Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Hittegolven van juli 2010 en juli 2013

<< < (8/9) > >>

Jan Fouquaert:

--- Citaat van: Bart Moerland op  1 augustus 2013, 18:41:38 ---Ja...Jan.......beetje 'overleven' is het deze dagen.
Ook hier wel wat schade,maar gelukkig nog niet te erg,wel wat Himalaya Saxifraga's
die het 'zwaar' hebben,maar da's normaal met temperaturen boven de 30

Vandaag valt het wel mee hier is ongeveer 32 in de schaduw,zal morgen wel een graadje of 35 worden dan de schaduw doeken over de hele tuin.

Een 'zonnesteek' hoef ik niet bang voor te zijn want er zit zo ie zo wel een 'steekje' los hier..................... ))4

--- Einde van citaat ---

Bij wie er geen steek los zit, die is gewoon niet normaal ....

Kris De Raeymaeker:
Een normale uitspraak voor de Jan natuurlijk .... ;D ;)
Maar nog bedankt om je ervaringen te delen Jan. De resultaten zijn zeker goed te noemen ....

De hitte .....voor sommige planten een draak maar voor andere een zegen .....
Deze Linum elegans was na de winter zo goed als dood , stond het hele voorjaar en vroege zomer wat te kwakkelen met dat pokkenweer en die kou .Komt er nu helemaal bovenop met de warmte en zon ...

Luc Gilgemyn:
Ik heb net dezelfde ervaring met mijn exemplaar, Kris.
Er bleef na de winter amper één rozetje over dat ocharme 1 bloem geproduceerd heeft...  Nu staat het plantje er prachtig bij en heeft zich volkomen hersteld... hopelijk sterk genoeg om de volgende winter beter te doorstaan ??  ((15

Lily-Anne Vereecken:
Hier heeft de Pinus mugo minimops het helemaal opgegeven . Spint of een andere aantasting niet gevonden dus denk ik dat het de hitte moet geweest zijn . De plant stond er nog maar een paar jaar .Grond vermoedelijk wat te doorlatend en een 70 cm boven het gewone grondniveau  - daar zal ik toch iets aan moeten doen denk ik .

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 augustus 2013, 20:49:10 ---Ik heb net dezelfde ervaring met mijn exemplaar, Kris.
Er bleef na de winter amper één rozetje over dat ocharme 1 bloem geproduceerd heeft...  Nu staat het plantje er prachtig bij en heeft zich volkomen hersteld... hopelijk sterk genoeg om de volgende winter beter te doorstaan ??  ((15

--- Einde van citaat ---

Dus toeval lijkt al weer minder mogelijk Luc .......

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie