Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Droogte !

<< < (3/6) > >>

Martijn Emsbroek:
Hier in Overijssel is dit hetzelfde liedje. Erg droog en veel brandschade aan planten. Vooral de voortuin op het zuiden heeft veel verliezen. Zelfs sempervivums die altijd goed vol in de zon groeiden zijn nu verbrand. Zo heb ik het nog niet eerder gezien. Drabra's en saxifraga's zijn  weggeschroeid in de voortuin. In de achtertuin waar het iets koeler is en meer beschutting is, valt de schade mee. Ik heb wel geregeld grondwater moeten sproeien. Ik hoop niet dat dit de trend wordt voor komende jaren.

Luc Gilgemyn:
Zaterdag en zondag in totaal 36 L/m2 regen gekregen  --10 --10
Hiermee kunnen we de droogte periode officieel afsluiten voor dit jaar denk ik !  )))7

Frankie Wulleman:
We hebben ons deel nu wel gehad dit jaar, wat droogte betreft. Eindelijk is het afgelopen met elke dag water geven. Straks kunnen we de regenschermpjes weer bovenhalen... .

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 september 2018, 10:00:14 ---Zaterdag en zondag in totaal 36 L/m2 regen gekregen  --10 --10
Hiermee kunnen we de droogte periode officieel afsluiten voor dit jaar denk ik !  )))7

--- Einde van citaat ---

Goh dat zou ik niet durven zeggen Luc ....Tis te zeggen .....hier kregen we bijlange zoveel water niet . Het heeft wel redelijk wat geregend hier maar zeker niet in die grootorde wat je daar noemt . 

Steven Vlaeyen:
Deze reportage op tv gezien, angstaanjagend.
Ik geloof erin dat de natuur wraak neemt op ons gedrag van verspilling vervuiling enz ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/19/dirk-draulans-over-droogte-in-ons-land/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie