Auteur Topic: Pleiones  (gelezen 369315 keer)

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Pleiones
« Reactie #1530 Gepost op: 5 november 2024, 09:57:42 »
De ene Pleione is de andere niet ....2 diverse soorten in het peatbed . Bij de ene is het blad al helemaal afgestorven en de andere staat nog lekker in het groen . ))4

Dat zou je wel zeggen Kris, ze staan er in elk geval allebei heel goed bij.
Gisteren mijn collectie binnen gehaald voor de winter, alle bladeren waren afgestorven.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #1531 Gepost op: 10 november 2024, 12:47:32 »
De ene Pleione is de andere niet ....2 diverse soorten in het peatbed . Bij de ene is het blad al helemaal afgestorven en de andere staat nog lekker in het groen . ))4
Gisteren mijn collectie binnen gehaald voor de winter, alle bladeren waren afgestorven.

Ik heb dan gisteren ook maar de niet winterharde soorten naar binnen gepakt Luc ...Ik durf daar al eens te lang mee wachten en dan gaat het plots toch is vriezen en is het alle hens aan dek ...
Nu ik heb er niet bijster veel , dat scheelt  -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #1532 Gepost op: 10 november 2024, 12:56:16 »

Ik heb dan gisteren ook maar de niet winterharde soorten naar binnen gepakt Luc ...Ik durf daar al eens te lang mee wachten en dan gaat het plots toch is vriezen en is het alle hens aan dek ...
Nu ik heb er niet bijster veel , dat scheelt  -2(

Ze zien er goed uit Kris, ik pak ze eigenlijk ook elk jaar vroeger binnen.  Enkele jaren geleden was dat begin oktober, maar nu is dat helemaal niet nodig meer...  Ik vond het overigens een goed 'groei'jaar.  Goede vermeerdering en flinke pseudobulben.  we hadden natuurlijk het weer dat hen het beste bevalt... niet te warm en vrij vochtig.  Als er zo'n hittegolf komt met temperaturen in de buurt van de 35 graden heb ik de indruk dat de groei gewoon stil valt en nauwelijks nog hervat...
« Laatst bewerkt op: 10 november 2024, 12:58:33 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen