Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Regen!

<< < (2/9) > >>

Frankie Wulleman:
Ook hier in Lichtervelde heeft het noodweer lelijk huis gehouden. Volgens de eerste berichtgeving: kapotgeslagen veranda's en serres, ondergelopen straten, ondergelopen huizen, het kan weer niet op.
Omstreeks tezelfdertijd als bij u in Zwevezele, Wim, kregen we hier een kort, maar bijzonder hevig onweer met baaaaaakkkkkken water. We schrokken ons rot toen hier plots ook nog enorme hagelbollen naar beneden vielen, hagelbollen ter grootte van een euromunt. Da's toch ook wel de eerste keer dat ik dit zie.
Vorig jaar en dit jaar heb ik heel wat renovatiewerken gedaan in en rond mijn huis wat de waterhuishouding betreft (dak, goten, oprit, riolering). Gelukkig maar,anders was het het hier ook serieus prijs geweest.
Trouwens rond dit uur, begint het hier alweer te onweren en te regenen gelijk zot.

Frankie Wulleman:
De zonlievende Calandrinia umbellata begon deze namiddag o.i.v. de warmte de eerste bloemen te produceren. Hij zal zich nogal een hoedje geschrokken hebben met deze ijzig aanvoelende balletjes. (foto 1)
Ranunculus bilobus  (foto 2) kan wat smeltwater van de hagelbollen best appreciëren.

Frankie Wulleman:
Op het eerste gezicht hadden we geen schade...tot ik één van mijn auto's zag...het dak vol met kleine putjes! Ergernis alom...maar niet te lang bij stilstaan...op den duur moet een mens niks anders meer doen...zich ergeren aan van alles en nog wat. Ik zal er nog een goeie op drinken, de ergernissen wat wegspoelen, ;)

Gerrit Eijkelenboom:
Dat is serieus malheur. Hier is Wingene even wereldnieuws. En ook andere plaatsen in West Vlaanderen. De foto's van Frankie liegen er niet om. De Calandrinia, maar ook veel andere planten zullen wel een terugslag hebben.
Foto's van verbrijzelde autoruiten, zelfs vensterglas. Oei. Sterkte mannen met het opruimen en inventariseren van de schade.

Wim Boens:
Hier hebben we net de rand van de storm gehad, tussen de Hille en Wingene is het één grote ravage....daken kapot, auto's beschadigd, bomen ontworteld, ganse velden gewassen die er uitzien als één bruine soep....deze morgen om 9u lagen er nog bermen met 30-40 cm ijsbollen. Wij hebben één gat in een plaat op ons tuinhuis, maar geen glasbreuk en heel weinig schade aan planten.  --7 Bij Eddy is het er veel erger aan toe, serre kapot, dak van tuinhuis naar de vaantjes...planten in de rotstuin en kweekplantjes helemaal kapot gehageld.  --13

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie