Auteur Topic: Verdwenen sneeuwklokjes  (gelezen 7497 keer)

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Verdwenen sneeuwklokjes
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2012, 16:11:03 »
Lida, er scheelt totaal niks aan je 'Greenpeace'. Het is een perfect gezond sneeuwklokje, een plicatus cv. Het bloemsteeltje heeft een kronkeltje gehad- tijdelijk- omdat het vast zat bij het uitlopen uit de spathe. Dit kan je vergelijken met wat je ziet als je 'verkeerd gelegen' hebt in bed en een tijdelijke rimpel in je wang of zo hebt.
Er scheelt dus helemaal niks met je (mooie) klokje
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2012, 16:14:22 door Valentin Wijnen »
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Verdwenen sneeuwklokjes
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2012, 16:22:01 »
Sven, wat betreft de verdwenen klokjes uit deze thread:

1 De "Greenmaid' bloeit hier nu, iets vroeger dan Walrus, is ook iets groener maar ik twijfel of het wel echt anders is dan de Walrus. De oorsprong van dit klokje dateert van een uitwisseling in UK in1983 , het groeit niet goed, frequent valt wat weg, maar hij overleeft. Probleem is natuurlijk dat er geen referentiemateriaal meer is.
2 "Oreanda' (niet de 'Oreando' waar je een jpg van toonde) is een Galanthus plicatus die ik verkreeg in 2001 van Janis Ruksans uit Letland, hij biedt het nu niet meer aan, voor zover ik weet.... Het is hier een overduidelijke plicatus met de typische kenmerken ervan.
3 'Light Bulb' bloeit hier gewoon, is geen stevige groeier, maar 'clumpt' toch wel wat. Bloemvorm is een peertje van een 'gloeilamp', vandaar 'Light Bulb'. Werd vanuit België naar minstens drie collecties in UK terug geïntroduceerd. Dat weet ik zeker. Zo zou hij bijvoorbeeld nu op Colesbourne ook moeten bloeien.
4 'Ryton Ruth' bloeit hier momenteel niet
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'