Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Het peatbed in een notendop

<< < (3/4) > >>

Lily-Anne Vereecken:

--- Citaat van: Cor van Kapel op  4 december 2013, 07:41:25 ---
--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  3 december 2013, 23:05:46 ---Is wel heel handig zo een beknopt overzicht . Het zou fantastisch zijn, als zo een overzicht in een notendop, af en toe ook voor andere onderwerpen of planten  beschikbaar zou zijn .

--- Einde van citaat ---
))4 ))4 ))4 Hmmmmm ......... ik zou dat eens kunnen overdenken voor b.v. planten in ........... Tufsteen, hoewel ik me daarmee, met Jan F.  -1( -1( om de hoek, natuurlijk wel op erg glad ijs begeef. Maar ehhhh Lily-Anne ik wil de handschoen niet voor jouw neus oprapen natuurlijk ))8 ))8, dus ............

--- Einde van citaat ---


Ik kijk er al naar uit Cor ! Laat je zeker niet tegen houden door glad ijs of handschoenen .... !
Die notendop overzichten zouden dan ook door aanvullingen of eventuele correcties een enorme schat aan informatie zijn . Nu moet je vaak enorm veel info lezen op het internet en zie je soms door het bos de bomen niet meer.
Bedankt alvast
Groetjes

Cor van Kapel:
Nou we zijn inmiddels een jaar ouder, er zijn vele nieuwe planten verschenen in het topic http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=452.0, daarom heb ik het oorspronkelijke pdf-document nog eens tegen het licht gehouden. Daar waar mogelijk of noodzakelijk heb ik de gegevens aangepast. Het oude bestand was slechts 3½ pag., het huidige telt 6 pagina's informatie over de peatgarden, inclusief enkele inspirerende afbeeldingen. U zult begrijpen dat er ook de nodige nieuwe planten zijn toegevoegd.

Veel leesplezier.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Cor van Kapel op  6 december 2014, 18:15:10 ---Nou we zijn inmiddels een jaar ouder, er zijn vele nieuwe planten verschenen in het topic http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=452.0, daarom heb ik het oorspronkelijke pdf-document nog eens tegen het licht gehouden. Daar waar mogelijk of noodzakelijk heb ik de gegevens aangepast. Het oude bestand was slechts 3½ pag., het huidige telt 6 pagina's informatie over de peatgarden, inclusief enkele inspirerende afbeeldingen. U zult begrijpen dat er ook de nodige nieuwe planten zijn toegevoegd.

Veel leesplezier.

--- Einde van citaat ---
Binnen enkele jaren een boek van Cor?

Lily-Anne Vereecken:
WOW Cor!  :o --6 dat heb je weer fantastisch uitgezocht en samen gezet ! Hartelijke dank om zo een handig naslagwerk te maken. Die plantenlijsten die je maakt, geven me duidelijk tips voor verschillende planten waarvan ik niet wist of ze zure- of kalk grond nodig hebben . 
Ja Herman! Een boek met al die verschillende soorten rotstuin en die schat aan informatie, zou wel eens een heel goed idee zijn . Bestaat er zo al iets?
Wat is je volgende project Cor?

Cor van Kapel:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  7 december 2014, 16:53:56 ---Een boek met al die verschillende soorten rotstuin en die schat aan informatie, zou wel eens een heel goed idee zijn . Bestaat er zo al iets?

--- Einde van citaat ---
Ja, dat bestaat, het 'Handboek voor de Rotstuin' van de NRV jubileumuitgave ISBN 978-90-815879-1-4. Is nog verkrijgbaar, op de NRV-stand bij de verkoopdagen in Utrecht liggen ze. In de winkel van de Botanische Tuin Utrecht liggen er ook en misschien heeft Kris er nog wel een.


--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  7 december 2014, 16:53:56 ---Wat is je volgende project Cor?

--- Einde van citaat ---
Voorlopig geen nieuwe projecten meer Lily-Anne. Heb nog wat aanvullingen te verwerken in het stukje over de crevicegarden en de lijst met NL-sneeuwklokjes moet nog bijgewerkt worden. Maar wie weet .......... ))9 ))9 ))9.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie