Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Tufsteentuin in een notendop

<< < (2/2)

Luc Gilgemyn:
Welkom op ons Forum, Jan !  -((1
Prachtige tuin heb je daar - de tufsteenrand ziet er beeldig uit !
Hopelijk kan je hier heel wat opsteken om hem nog uitgebreider te beplanten !
Vergeet vooral niet ons te laten mee genieten van al dat moois eens de bloei komt !

Cor van Kapel:

--- Citaat van: Jan Tholhuijsen op 30 augustus 2014, 11:13:53 ---Hallo Cor,
Ben nieuw op dit forum, maar heb gelijk de pdf gedownload. ik heb een rand tufsteen tegen het terras en heb daar hoofdzakelijk saxifraga's in staan. Maar ik kan nog gemakkelijk 50-70 gaten erbijboren.  Bedankt.

--- Einde van citaat ---
Dag Jan, ook van mijn kant welkom hier op het forum _07.
Geen dank aan mijn adres verschuldigd hoor Jan, ik heb alleen bij elkaar geharkt wat anderen het en der geschreven hebben -1(. Lijst is inmiddels alweer aanzienlijk langer en de inleidende tekst wat duidelijker, zal deze binnenkort eens door Luc laten plaatsen.
Je tufsteenrand ziet er inderdaad geweldig uit, begin maar vast te boren zou ik zeggen want 6 september is de NRV-verkoopdag weer en dan kun je weer de nodige schoonheden inslaan.

P.s. Heb even op je Facebook pagina rond gekeken, knap stukje fotografie heb je daar geplaatst ((14 ((14.

Bert Stegeman:
Cor Ik heb hetzelfde gedaan je hebt groot gelijk. ((14

Jan Tholhuijsen:
Hier een paar interessante filmpjes over hoe gewerkt kan worden met tuf.

Het eerste filmpje

Harvey Wrightman demonstrates how to make a clay crevice for alpine plants, with a split tufa rock.

http://vimeo.com/56594409

Filmpje 2

Czech botanist and seed collector, Josef Halda, constructs a intricate crevice rock garden using porous tufa rock. This construction was completed in one (long, hard) day, and yielded both a beautiful construction, as well as a very useful habitat for growing cliff dwelling alpine plants that love and need crevices and overhangs.


http://vimeo.com/18883839

Voor sommige van u is het misschien oud nieuws, maar ik vond het toch de moeite waard om het op het forum te melden.



Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie