Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Snowdonia Wales

<< < (3/3)

Jeroen van Berkom:
Heel algemeen hier: Sedum anglicum (mooi plantje!), wolfsklauw en pinguicula.

Jeroen van Berkom:
Tevens wat soorten die ik niet specifiek herken; een mooie Campanula; een plant die lijkt op Carex maar waarschijnlijk iets heel anders is   ))4; een compacte geelbloeiende Potentilla.

Jeroen van Berkom:
De Saxifraga’s zijn uiteraard uitgebloeid, maar deze mossax zou de S. hypnoides (witbloeiend) moeten zijn. De S. biflora zou hier ook moeten groeien maar heb ik niet gevonden. Wel de Saussurea alpina (paarsbloeiend), en het wolgras wat hier algemeen is. Langs het meer zou ook Drosera moeten groeien maar deze heb ik niet actief gezocht.

Tja en die schapen hè…. Je komt ze in de ochtend zelfs in “ons” dorp tegen waar ze brutaal in de tuinen grazen  ;D

Luc Gilgemyn:
Heel wat mooie beelden, Jeroen, de vergezichten zijn vaak adembenemend.
Mag ik je nog een tip geven.  Ik weet niet waar je precies verblijft, maar misschien zit een bezoek aan Aberconwy Nurseries er wel in ?  Vanuit deze unieke rotsplantenkwekerij (Conwy) zie je Snowdownia liggen en Conwy zelf is ook een prachtige middeleeuws stadje.  De wereldberoemde Bodnant Gardens zijn daar ook vlakbij en een bezoek overwaard.  Het moet natuurlijk allemaal in je plannen passen.
Alvast nog veel plezier!

Jeroen van Berkom:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 augustus 2022, 14:50:40 ---Heel wat mooie beelden, Jeroen, de vergezichten zijn vaak adembenemend.
Mag ik je nog een tip geven.  Ik weet niet waar je precies verblijft, maar misschien zit een bezoek aan Aberconwy Nurseries er wel in ?  Vanuit deze unieke rotsplantenkwekerij (Conwy) zie je Snowdownia liggen en Conwy zelf is ook een prachtige middeleeuws stadje.  De wereldberoemde Bodnant Gardens zijn daar ook vlakbij en een bezoek overwaard.  Het moet natuurlijk allemaal in je plannen passen.
Alvast nog veel plezier!

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de tip Luc! Helaas vertrekken we morgen richting Durham. Ik had Aberconwy Nurseries inderdaad wel gevonden maar durfde het toch niet aan nog een week met planten rond te rijden in deze warmte  --13

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie