Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Snowdonia Wales

<< < (2/3) > >>

Mark Stolk:
Prachtige plaatjes Jeroen. Ik ben ook ooit op Mount Snowdon geweest. Een heel aparte alpine omgeving. En inderdaad weinig planten door al die schapen. Het was er toen midden in de zomer best koud en vochtig. Wales is sowieso een prachtig, soms wat mysterieus land.

Frankie Wulleman:
Wegens de noordelijke ligging zijn er inderdaad niet zo heel veel planten te zien in die streek, Jeroen, maar de omgeving is betoverend mooi. Ik kan me wel voorstellen dat het een plezier moet zijn om in dat landschap rond te trekken. Laat die plaatjes dus zeker maar komen. Planten of niet.

Lily-Anne Vereecken:
Als er nog plaats is, ga ik graag mee op ontdekkingsreis naar snowdonia Jeroen!

Jeroen van Berkom:
Bedankt voor jullie reacties! Dat heeft mij gemotiveerd om tóch nog een poging te wagen bij Cwm Idwal (oudste natuurpark van Wales). Er is hier een mooi meer en daarboven in de bergen vind je de “Devil’s Kitchen”… overigens zeer goed te bereiken over een verhard stenenpad.

Zie hier de mooiste vondst; Saxifraga stellaris!

Jeroen van Berkom:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 10 augustus 2022, 17:56:14 ---Als er nog plaats is, ga ik graag mee op ontdekkingsreis naar snowdonia Jeroen!

--- Einde van citaat ---

Ik kan het zeker aanraden eens naar Wales te gaan, Lily-Anne! De wegen zijn zeer goed hier, er zijn veel wandelmogelijkheden en je hoeft niet over hoge bergen te rijden om ergens te komen. Ondanks dat de bergen relatief laag zijn, zijn de bergwandelingen evenwel uitdagend overigens.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie