Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen
Peatbed
Herman Mylemans:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 juli 2023, 14:13:33 ---Ik kan ook zeker super genieten van het blad van deze Shortia's ....en als je goed kijkt zie je ook al de eerste knoppen van de herfstgentianen ...
--- Einde van citaat ---
Kris, de herfstgentianen hebben precies geen last gehad van de warmte! Hier wel, vele delen zijn gewoon verbrand.
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 juli 2023, 14:13:33 ---Ik kan ook zeker super genieten van het blad van deze Shortia's ....en als je goed kijkt zie je ook al de eerste knoppen van de herfstgentianen ...
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op 29 juli 2023, 14:38:43 ---Kris, de herfstgentianen hebben precies geen last gehad van de warmte! Hier wel, vele delen zijn gewoon verbrand.
--- Einde van citaat ---
Klopt Herman ,ze staan er nog goed bij ...spijtig om te horen dat het bij jou anders is gelopen .Het is hier ook altijd wel een zoektocht naar een plekje waar ze het hopelijk dan toch gaan redden tijdens droge en hete periodes .Voorlopig missie geslaagd , mits natuurlijk wel veel sproeien en vochtig houden ....Fingers crossed. Wel merk ik ook verschillen tussen de diverse cultivars waarbij de ene toch merkbaar sterker is dan de andere .
Kris De Raeymaeker:
Berneuxia thibetica is ook een plant die je moet beschutten tegen hevige zon en warmte/hitte ....En uitdrogen is ook funest uiteraard ...Ik had hem eerst op een ander plekje maar daar is hij ter ziele gegaan .Dit nieuwe stekje bevalt de plant blijkbaar beter .
Kris De Raeymaeker:
Twee Celmisia 's .......Celmisia sessiliflora en semicordata .
Kris De Raeymaeker:
Ook duiken de eerste "besjes" weer op ....
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie