Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Peatbed

<< < (320/375) > >>

Kris De Raeymaeker:
Sorry voor de mindere foto maar toch even deze lastige klant tonen ....Moeilijk te kweken hier deze Nieuw Zeelander ..Leucogenes tarahaoa luid zijn naam . Nog de enige Leucogenes die ik hier in de collectie heb kunnen overhouden .

Kris De Raeymaeker:
Ze zijn er ook weer ....de jongens met gestreepte pyjama's ....Deze kloon/vorm doet het betrekkelijk goed in ons klimaat . Ik heb hem gekocht als Gentiana sino-ornata  'Compacta ' . Los van het feit dat ik niet direct zie van waar de naam compacta komt is het een betrouwbare bloeier die wel enige warmte tolereert .   

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 augustus 2023, 13:15:59 ---Ze zijn er ook weer ....de jongens met gestreepte pyjama's ....Deze kloon/vorm doet het betrekkelijk goed in ons klimaat . Ik heb hem gekocht als Gentiana sino-ornata  'Compacta ' . Los van het feit dat ik niet direct zie van waar de naam compacta komt is het een betrouwbare bloeier die wel enige warmte tolereert .

--- Einde van citaat ---
Kris, prachtig om de eerste herfstgentiaan te zien!

Kris De Raeymaeker:
Rhododendron camtschaticum bloeit hier nooit uitbundig met vele bloemen tegelijk maar wel is er gedurende het hele seizoen (lente, zomer en herfst) ergens wel een bloempje te bespeuren ....

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 augustus 2023, 13:15:59 ---Ze zijn er ook weer ....de jongens met gestreepte pyjama's ....Deze kloon/vorm doet het betrekkelijk goed in ons klimaat . Ik heb hem gekocht als Gentiana sino-ornata  'Compacta ' . Los van het feit dat ik niet direct zie van waar de naam compacta komt is het een betrouwbare bloeier die wel enige warmte tolereert .

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Herman Mylemans op 19 augustus 2023, 13:34:17 ---Kris, prachtig om de eerste herfstgentiaan te zien!

--- Einde van citaat ---

Ze behoren ook tot mijn favorieten Herman .....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie