Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen
Peatbed
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 27 augustus 2023, 11:52:13 ---Het wordt helaas echt niks Kris, de traditionele 'Gorau Glas' is heel erg achteruit gegaan... --13
--- Einde van citaat ---
Oei , spijtig dit te horen Luc ...Ja de steeds warmere zomers doen daar echt geen goed aan ! In dat opzicht is die 'compacta ' die ik heb getoond volgens mij een sterkere kloon ...
Kris De Raeymaeker:
Eén van de laatst overgebleven herfstgentianen van de periode voor de BREXIT toen we nog massaal naar de plantenshows in de UK trokken ...Ik weet het niet zeker maar het zou 'Gorau Glas' kunnen zijn ?
Alleszins nog eentje van Aberconwy of Hartside ....
Luc Gilgemyn:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 4 september 2023, 09:36:30 ---Eén van de laatst overgebleven herfstgentianen van de periode voor de BREXIT toen we nog massaal naar de plantenshows in de UK trokken ...Ik weet het niet zeker maar het zou 'Gorau Glas' kunnen zijn ?
Alleszins nog eentje van Aberconwy of Hartside ....
--- Einde van citaat ---
Tja, dat waren nog eens tijden Kris ! Je kunt het de politiekers alleen maar heel erg kwalijk nemen dat ze intussen ons plezier vergald hebben ! >:( >:( :'( :'( Dat lijkt me inderdaad 'Gorau glas' Kris, die gaat hier elk jaar achteruit... --13
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 4 september 2023, 18:32:34 ---Tja, dat waren nog eens tijden Kris ! Je kunt het de politiekers alleen maar heel erg kwalijk nemen dat ze intussen ons plezier vergald hebben ! >:( >:( :'( :'( Dat lijkt me inderdaad 'Gorau glas' Kris, die gaat hier elk jaar achteruit... --13
--- Einde van citaat ---
Ik had 'Gorau Glas ' ook in de open tuin (peatbed) Luc maar als het een troost mag wezen , ook daar is hij weg gekwijnd . Ik had wel een stukje afgenomen en in een trogje gezet .Dit trogje heb ik opgebouwd als een soort crevice waarbij de stenen zijn vervangen door turfblokken ...Daar houd hij voorlopig stand sinds een jaar of vijf ....
Kris De Raeymaeker:
Gentiana farreri met een eerste bloem ...(bloeide vorig jaar veel vroeger ....)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie