Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Peatbed

<< < (340/346) > >>

Kris De Raeymaeker:
Lekker donkere Crocus heuffelianus in combinatie met Daphne blagyana 'Brenda Anderson' ....

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 februari 2024, 21:10:31 ---Lekker donkere Crocus heuffelianus in combinatie met Daphne blagyana 'Brenda Anderson' ....

--- Einde van citaat ---

Mooi om te zien , Kris  ((14

Kris De Raeymaeker:
Heloniopsis orientalis is eerder een plant voor  een heel vochtige tuin . Het type tuin wat ze in England een "bog garden" noemen .
Dit soort types van tuinen staan constant in verbinding met een vijver . Ze zijn altijd vochtig maar ook niet echt modderig ...Misschien net een gradatie minder dan een moeras ...Maar hier staat hij nu toch al enkele jaren aan het  uiteinde van het peatbed op het laagste puntje en in redelijke schaduw . Op die manier lukt het nog net zo blijkt ...Gaat weer bloeien .

Kris De Raeymaeker:
Jeffersonia dubia 'Alba' bloeit ook weer . Heel vreemd maar de gewone (blauw bloeiende ) Jeffersonia dubia doet het hier veel minder goed dan de witte variƫteit ... ((--11 ((--11 In zoverre zelfs dat ik overweeg om de blauw bloeiende maar eens te verplaatsen...
Nog iemand met dezelfde ervaring dat de witte beter en rijker bloeit ?

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 maart 2024, 09:35:12 ---Jeffersonia dubia 'Alba' bloeit ook weer . Heel vreemd maar de gewone (blauw bloeiende ) Jeffersonia dubia doet het hier veel minder goed dan de witte variĆ«teit ... ((--11 ((--11 In zoverre zelfs dat ik overweeg om de blauw bloeiende maar eens te verplaatsen...
Nog iemand met dezelfde ervaring dat de witte beter en rijker bloeit ?

--- Einde van citaat ---
Kris, het is een mooie plant. Ik heb alleen de blauwe en die moet nog beginnen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie