Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Overwinteren van rots en alpine planten

(1/3) > >>

Peter Rijntjes:
Beste mensen, nog even op de valreep van dit( rotsplanten) jaar. Kasje op de kop kunnen tikken ( nieuw) voor niet te duur. Net gebouwd 3 weken geleden en windkracht 8 er over heen op de eerste dag. Was dus nog niet helemaal klaar en warempel, alle ( kunstof) ruiten eruit. Balen!! Heb de kas wel op een zware balken fundering gezet en daaraan vast geschroefd. Net voor de kerst af kunnen maken inclusief noppen folie en storm banden. Eindelijk kunnen de planten erin gezet worden. De herdertjes lagen al bij nachten. Ik hoorde de (b)engeltjes binnen al zingen....
Hieronder een foto serie van de kas en de planten die hier overwinteren.

Voor alle duidelijkheid, het is geen alpine kas. Echt bedoeld om mijn collectie op de meest gunstige manier te overwinteren. Als het gaat vriezen is er ook een verwarming aanwezig om de ergste kou eruit te houden.

Kijk maar eens...

vr.gr. Peter               9)) 6))

Peter Rijntjes:
en de planten in de kas, hoek met de bollen ( Colchicum en herfst Crocussen) en de andere hoek mijn Campanula's en Androsace's

Peter Rijntjes:
Andere hoek met Primula's en een collectie Soldanella's ( 8 soorten)

Peter Rijntjes:
Colchicum tenorii nog steeds in de bloei en de laatste foto planten als Linum, Lewisia, Asyneuma, Asperula in 6 soorten en Ranunculus soorten ( 7 soorten) etc.

Luc Gilgemyn:
Knap gedaan Peter !
Het werk van de betere doe-het-zelver !  6))

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie