Planten > Rotsplanten

Nieuwe scheuten en knoppen in alpines

(1/7) > >>

Thomas Eckert:
Ik wil graag een nieuw onderwerp openen dat me altijd heeft gefascineerd. Het gaat over de tijd vlak voordat de bloemen opengaan. Ik hou vooral van dit magische moment omdat je je tegelijkertijd kunt concentreren op het gebladerte.

Misschien zijn er hier andere liefhebbers die ook houden van dit moment, dat vaak maar een paar dagen duurt?

Ik wil beginnen met Draba cusickii var. cusickii, die ik vandaag in een spleet in de kruiptuin heb geplaatst. Volgens mijn onderzoek is deze soort endemisch voor het Steens Mountains gebied in Oregon.

Thomas Eckert:
Misschien illustreert deze foto van gisteren de magische momenten waarop ik me hier wil concentreren... de halfopen knoppen op Callianthemum farreri.

Een feest voor mij elke keer...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 21 maart 2023, 22:15:01 ---Ik wil graag een nieuw onderwerp openen dat me altijd heeft gefascineerd. Het gaat over de tijd vlak voordat de bloemen opengaan. Ik hou vooral van dit magische moment omdat je je tegelijkertijd kunt concentreren op het gebladerte.
Misschien zijn er hier andere liefhebbers die ook houden van dit moment, dat vaak maar een paar dagen duurt?
Ik wil beginnen met Draba cusickii var. cusickii, die ik vandaag in een spleet in de kruiptuin heb geplaatst. Volgens mijn onderzoek is deze soort endemisch voor het Steens Mountains gebied in Oregon.

--- Einde van citaat ---
Daar ben ik het met je eens Thomas , er zit zoveel magie in dat moment . Het hoort bij de lente en het geeft ons een echte boost . Het maakt het gevoel in ons los van wederopstanding na een lange winter .
En zeker de moeite om die momenten vast te leggen .....

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 23 maart 2023, 07:43:40 ---Misschien illustreert deze foto van gisteren de magische momenten waarop ik me hier wil concentreren... de halfopen knoppen op Callianthemum farreri.
Een feest voor mij elke keer...

--- Einde van citaat ---

Zeer zeker een feest ! En dan ook nog om het feit dat die hier zo goed als niet te kweken is in de open rotstuin Hier alleen mogelijk in pot . Unieke plant en unieke momenten .

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 23 maart 2023, 07:43:40 ---Misschien illustreert deze foto van gisteren de magische momenten waarop ik me hier wil concentreren... de halfopen knoppen op Callianthemum farreri.
Een feest voor mij elke keer...

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 maart 2023, 08:32:18 ---Zeer zeker een feest ! En dan ook nog om het feit dat die hier zo goed als niet te kweken is in de open rotstuin Hier alleen mogelijk in pot . Bloeit hier ook met slechts 1 bloem ...Unieke plant en unieke momenten .

--- Einde van citaat ---

Nog een foto van vandaag ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie