Planten > Rotsplanten

Re: Bloei september - oktober

(1/2) > >>

Luc Scheldeman:
Deze Zauschneria septemtrionalis heb ik vorig jaar van een ander clublid gekregen.
Blijkbaar doet het natte seizoen geen afbreuk aan zijn opvallende bloei.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 10 september 2021, 16:00:54 ---Deze Zauschneria septemtrionalis heb ik vorig jaar van een ander clublid gekregen.
Blijkbaar doet het natte seizoen geen afbreuk aan zijn opvallende bloei.

--- Einde van citaat ---

Altijd waardevol die late bloeiers.

Dat geldt ook voor Scutellaria suffrutescens 'Texas rose' die nog maar pas met zijn bloei aanvangt.... hij zal doorgaan tot november.

En dan is er nog Delphinium grandiflorum die ook nog regelmatig bloemstengels in de hoogte stuurt.



Thomas Eckert:
Deze Solidago virgaurea ssp minima is na drie jaar nog steeds vuistgroot en bijna perfect bolvormig. Samen met het donkere blad en de bijna stengelloze bloemen, vind ik het eigenlijk heel lekker.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 13 september 2021, 21:27:34 ---Deze Solidago virgaurea ssp minima is na drie jaar nog steeds vuistgroot en bijna perfect bolvormig. Samen met het donkere blad en de bijna stengelloze bloemen, vind ik het eigenlijk heel lekker.

--- Einde van citaat ---

Heel mooi plantje, Thomas !  Zo hebben we ze graag : compact en perfect gekweekt !!  -6(

Luc Gilgemyn:
Voor wie late (en langdurige !!!!!) bloei zoekt, twee aanraders :

Zauschneria septentrionalis, na enkele weken lekker zonnig en warm weer nu op zijn mooist. (hij bloeit al sinds juli)

Hij heeft een buur die ook al lang en ook laat bloeit : Hetheroteca jonesii

Geplant pal op het zuiden doen ze't best.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie