Planten > Rotsplanten

Primula 2012

(1/105) > >>

Gert Hoek:
Een Primula in de tuin die het voorjaar in de bol heeft marginata 'Crenulata'
En een hele bijzondere alpine Primula is verticillata var. boveana, een primula die op een paar bergjes in Egypte voorkomt!!!!!!!
Deze komt van Mnt Catharine en staat in een pot die ik vorstvrij heb staan in mijn kasje, maar er staat er ook 1 in de tuin die het onder de sneeuw ook overleeft heeft.

Pim Hols:

--- Citaat van: Gert Hoek op 11 maart 2012, 17:40:11 ---Een Primula in de tuin die het voorjaar in de bol heeft marginata 'Crenulata'
En een hele bijzondere alpine Primula is verticillata var. boveana, een primula die op een paar bergjes in Egypte voorkomt!!!!!!!
Deze komt van Mnt Catharine en staat in een pot die ik vorstvrij heb staan in mijn kasje, maar er staat er ook 1 in de tuin die het onder de sneeuw ook overleeft heeft.

--- Einde van citaat ---
Dat is zeker bijzonder Gert!
Ik hoop dat we die Egyptische Primula ook nog bloeiend te zien krijgen. Alvast bedankt.
Enkele simpele en makkelijke, maar zeer dankbare Primula's zijn de Primula juliae hybriden.
Het is altijd al vroeg in het jaar een kleurenspektakel. Ik zou ze niet willen missen.

Gert Hoek:
Hoi Pim, ik denk dat de pyramide-prim deze week wel in bloei komt, de weersverwachting is 17-18 graden in de tweede helft van de week, dus..... er komen vast foto's.

Jozef Lemmens:
Een beetje "spielerei'. Sorry er staan een paar dubbel tussen.

'Grosse Blute' - 'Chivalry' - 'Little O' - 'Vicky' - 'Anna Griffiths'- 'Dunkel Blute' - 'CNN 04' – 'Violett Select'

'Elizabeth Earle' - 'Cherry' - 'Elke Weiss' - 'Eureka' - 'Lismore P81/19/3' - 'Eliza' - 'Daniel Burrow' - 'My Best Clone'

'Wharfdale Super Seedling' - 'Stephen' - 'Pinkie' - 'Lismore-81/19/3' - 'Peter Burrow' - 'Seedling Airmist' - 'Trinita'- 'Royal Snow'

'Joseph Collins' - 'Neon' - 'CNN 04'- 'Mrs. Dyas' - 'Blush' - 'Eveline Burrow' - 'Grosse Blute' - 'Vicky'

Bart Moerland:
Vroeger was dit DE manier om planten te herkennen.
Jarenlang werdt het niet meer gedaan.
Maar de laatste jaren komt het weer terug.
En gelukkig vindt ik Jef,want het is en blijft een uitstekende manier om een familie een beetje uit elkaar te houden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie