Planten > Rotsplanten

Bloei juli - augustus 2012

(1/73) > >>

Frankie Wulleman:
Met de 'hoogzomer' in aantocht lijkt de bloei in de doorsnee rotstuin te stagneren. Het is een beetje de kunst om toch nog bloeiende planten te vinden voor in de rotstuin. En die zijn er nog. Vooral de scuttelaria's komen nu in  bloei.
Scuttelaria alpina 'alba' is daar een voorbeeld van. (foto 1 en 2)
Scuttelaria sevanensis is een rijkbloeiende soort met massa's gele bloemen. (foto 3 en 4)

Lida Lourens:
Gefeliciteerd Frankie. Gisteravond wilde ik de laatste zijn die op het forum schreef en vanmorgen de eerste, maar......nee hoor. Jij was me voor met je schitterende Scuttelaria's.
De Scuttelaria alpine 'alba' heeft mijn voorkeur.
groet Lida

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  1 juli 2012, 00:36:26 ---Met de 'hoogzomer' in aantocht lijkt de bloei in de doorsnee rotstuin te stagneren. Het is een beetje de kunst om toch nog bloeiende planten te vinden voor in de rotstuin. En die zijn er nog. Vooral de scuttelaria's komen nu in  bloei.
Scuttelaria alpina 'alba' is daar een voorbeeld van. (foto 1 en 2)
Scuttelaria sevanensis is een rijkbloeiende soort met massa's gele bloemen. (foto 3 en 4)

--- Einde van citaat ---

Hele mooie planten, Frankie !  ((14
Ik moet toch ook eens op zoek naar wat extra Scuttelaria's !!

Gerard Verweij:

--- Citaat van: Lida Lourens op  1 juli 2012, 06:05:55 ---Gefeliciteerd Frankie. Gisteravond wilde ik de laatste zijn die op het forum schreef en vanmorgen de eerste, maar......nee hoor. Jij was me voor met je schitterende Scuttelaria's.
De Scuttelaria alpine 'alba' heeft mijn voorkeur.
groet Lida

--- Einde van citaat ---

Je was dan wel te laat, maar 00.36 uur is ook geen tijd, natuurlijk, dan liggen de meeste mensen schaapjes te tellen.Daar kun je niet tegenop, Lida.

Gyi Peelaerts:
Prachtig deze Scuttelarias Frankie ((14 -6( ((2

Gyi

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie