Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Madeira 2006

(1/13) > >>

Gerard Verweij:
Omdat het buiten toch donker is en voorlopig blijft ,wil ik wat kleur inbrengen.
In 2006 hebben wij van de kinderen een reisje gehad naar Madeira, bijgenaamd het Bloemeneiland.
We waren daar in september en ik heb mijn daar genomen plantenfoto's opgezocht en zal er daar een aantal van plaatsen. Het is al even geleden, maar daarom zijn ze niet minder interessant, denk ik.
Om vast in de stemming te komen vast twee foto's van het uitzicht vanuit de hotelkamer.

Gerard Verweij:
De beste manier om van Madeira en z'n natuur te genieten is door gebruik te maken van de zgn. Levada wandelpaden.
Levada's zijn eeuwenoude irrigatiekanalen, die bijna overal te voet gevolgd kunnen worden.
Overal kom je "onkruid" tegen ,zoals Agapanthus .

Gerard Verweij:
Ook de Amaryllus Belladonna komt zeer veelvuldig voor.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Gerard Verweij op 29 januari 2013, 20:40:39 ---Ook de Amaryllus Belladonna komt zeer veelvuldig voor.

--- Einde van citaat ---

Toch wel bijzonder, Gerard om die op zijn natuurlijke standplaats te kunnen zien.

Gerrit Roest:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 29 januari 2013, 21:17:48 ---
--- Citaat van: Gerard Verweij op 29 januari 2013, 20:40:39 ---Ook de Amaryllus Belladonna komt zeer veelvuldig voor.

--- Einde van citaat ---

Toch wel bijzonder, Gerard om die op zijn natuurlijke standplaats te kunnen zien.

--- Einde van citaat ---

Amaryllus Belladonna komt oorspronkelijk uit zuid Afrika geloof ik.
Vele van de in het wild groeiende planten op Madeira zijn ooit ingevoerd en doen het daar uitstekend, zo ook Agapanthus.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie