Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Plantenziektes, ongedierte en hun bestrijding

mierennesten in de rotstuin !!!

<< < (2/4) > >>

Luc Gilgemyn:
Ik spuit nogal eens met Pyrethrex (weet echter niet of dit nog in de handel is ? :-\) - een natuurlijk product gemaakt van Pyrethrum.  Doet absoluut geen kwaad aan de planten, maar heeft geen nawerking - je moet dus een paar keer behandelen.

Wim Boens:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 12 juli 2010, 11:15:14 ---Ik spuit nogal eens met Pyrethrex (weet echter niet of dit nog in de handel is ? :-\) - een natuurlijk product gemaakt van Pyrethrum.  Doet absoluut geen kwaad aan de planten, maar heeft geen nawerking - je moet dus een paar keer behandelen.

--- Einde van citaat ---

Ja, dat is nog altijd in de handel. Goed product maar is wel een contactgif dus roeit geen mierennesten uit tenzij je het mierennest ondergiet met pyrethrum...wat nogal kostelijk zou kunnen zijn  :D

Lily-Anne Vereecken:
Zoals ik schreef , heb ik via mail contact opgenomen met ecostyle om te vragen of hun producten tegen mieren, goed waren om te gebruiken in de rotstuin en of ze veilig waren voor amfibieën - Hierop kreeg ik volgend antwoord :

Wij danken u voor uw vertrouwen in ECOstyle. Hiervoor kan u best het Maxi-MierenBuffet gebruiken, maar ook MierenPoeder.

omdat ik het toch nog iets zekerder wou weten ,of het voor amfibieën geen kwaad kon en omdat er niet specifiek bijstond dat het ook voor amfibieën veilig was - en dat ik nadien niet in de bijsluiter wens te lezen dat het niet veilig is -  heb ik diezelfde persoon nog eens aangeschreven en dit was het antwoord dat men schreef :

U kan 100% zeker zijn. Alle producten van ECOstyle zijn veilig voor de nuttige dieren in de tuin.
 

Volgens de info van Wim Boens , zou er echter in de bijsluiter staan, dat het giftig is voor koudbloedige dieren - maakt ecostyle me iets wijs of is het personeel niet zo goed op de hoogte ?
groetjes
lily-anne

Wim Boens:
hmmm,

ik denk dat ze dan idd niet goed op de hoogte zijn van hun eigen producten.
Ze verkopen bvb ook pyrethrum (werkzame stof: pyrethrine), waar er heel duidelijk op de bijsluiter staat dat het schadelijk is voor alle in het water levende dieren (uit andere literatuur maak ik op dat het schadelijk is voor ALLE koudbloedige dieren). Ze geven ook zelf de raad om dit alleen maar s'avonds te gebruiken omdat anders alle geraakte bijen ook sterven.

Ook bij het mierenbuffet van ECOstyle (met als werkzame stof spinosad) staat er dat het schadelijk is voor alle in het water levende organismen (zie ook http://www.inchem.org/documents/icsc/icsc/eics1502.htm). Volgens andere is het "zeer toxisch voor bijen, en matig toxisch tot toxisch voor regenwormen, vissen en waterorganismen." Maar in het mierenbuffet wordt het in een afgesloten doosje gegoten dus volgens mij is het dan niet echt bereikbaar voor amfibieën en dus ook niet gevaarlijk.
Dit product werkt alleszins zeer snel en zeer goed.

Hun mierenpoeder heb ik nog nooit gebruikt maar het werkt volgens hun site op basis van geurstoffen dus ik neem aan dat dit product helemaal niet schadelijk is maar of het goed werkt weet ik niet.

Lily-Anne Vereecken:
Ok
Dan ga ik  voor het mierenbuffet, want aan de mieren hun graafwerken moet echt eens een einde komen - het lijkt me het minst slechte
bedankt om mee te zoeken naar een oplossing
groetjes
Lily-Anne

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie