Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Daphne

(1/86) > >>

Jozef Lemmens:
De eerste in een rijtje hoop ik.
De bloemen van deze Daphne laureola ssp. philippi hebben te lijden gehad onder de vorst en sneeuw.

De paar Daphne bholua klonen die de catastrofale winter van vorig jaar hadden overleefd en tijdens de zomer terug een beetje groen hadden gevormd, hebben nu hun finale nekslag gekregen. En om ze in een vorstvrije kas te houden, zoals ik vroeger deed, worden ze te groot. We zullen die dingen maar in Engeland laten.

Kris De Raeymaeker:
Hoe hoog worden die soorten Jef ?

Hendrik Van Bogaert:

--- Citaat van: Jozef Lemmens op 12 februari 2010, 23:06:32 ---De eerste in een rijtje hoop ik.
De bloemen van deze Daphne laureola ssp. philippi hebben te lijden gehad onder de vorst en sneeuw.

De paar Daphne bholua klonen die de catastrofale winter van vorig jaar hadden overleefd en tijdens de zomer terug een beetje groen hadden gevormd, hebben nu hun finale nekslag gekregen. En om ze in een vorstvrije kas te houden, zoals ik vroeger deed, worden ze te groot. We zullen die dingen maar in Engeland laten.

--- Einde van citaat ---

Jef,
Niet te snel wanhopen! Was verleden week bij Koen Van Poucke en hij heeft verschillende selecties van D. bholua in volle grond staan, die beide barre winters flink hebben overleefd!
Weliswaar beschut door taxushagen, maar toch…

Hendrik

Kris De Raeymaeker:
Hendrik , de tuin van Koen heeft me al een paar keer aangenaam verrast in dat opzicht (en ook in andere)…
De tuinkamers die hij daar heeft gemaakt zijn heel goed gezien ,zowel voor de winter als de zomer.
Ik heb daar nogal zaken zien staan die ik niet zo maar buiten zou proberen.
Maar inderdaad door bij anderen te gaan kijken leren we steeds bij .

Jozef Lemmens:
Dit is Daphne laureola 'Margaret Matthew'. In mijn tuin heeft deze kloon een lossere groeivorm in vergelijking met de ondersoort philippi, die een mooi compacte struik maakt. Na respectievelijk 11 en 12 jaar aanwezig te zijn in mijn tuin zijn ze ongeveer 40 cm hoog. Alhoewel de boeken spreken van hoogtes tot 70 à 90 cm voor sommige klonen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie