Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Plantenziektes, ongedierte en hun bestrijding

slijmzwammen

<< < (2/3) > >>

Wim Boens:
Bah, dat is geen slijmzwam, hoor. Doet me eerder denken aan één of andere Nostoc soort (een soort blauwalg)....  ))4 ))4 Ofwel is er iemand gepasseerd met een bacteriële infectie die wat groenig slijm heeft achtergelaten  :-X :-X

Lily-Anne Vereecken:
Ger, misschien weten ze raad in de nationale plantentuin of aan een universiteit faculteit
 plantkunde ?

Bert Stegeman:
Misschien dat ik er naast zit ))2
Maar ik las op internet dat de slijmzwam ook in aquaria kan zitten hier gebruiken ze JBL desinfekt.
Om dit helemaal schoon te maken.
Misschien iets die kant in zoeken wat merk betreft. :-X :-X :-X :-X
http://www.jbl.de/nl/aquaristiek-zoetwater-producten/detail/2705/jbl-desinfekt#info
Het is heel iets anders dan onze tuinen dat weet ik maar ;)

Ger van den Beuken:
Ik ga een mailtje sturen naar Rudi Werthers van de Universiteit in Leuven. Die man of iemand anders van de groenvoorziening kan me waarschijnlijk helpen.

Wim van Kruijsbergen:
Dag Ger,

Het antwoord op jouw vraag over de 'slijmzwam' is: het is een Bacterie en wel de Nostoc pruniforme. Kijk maar eens op de volgende site: www.natuurbericht.be/?id=9556
Je vindt een erg goede uitleg over dit verschijnsel dat absoluut geen kwaad kan en alleen maar optreedt tijdens of kort na hevige regenval.

Succes met lezen en..... bestrijding is helemaal niet nodig, het verdwijnt vanzelf.

Groetjes,
Wim van Kruijsbergen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie