Algemeen > Ontspanning

Mooiste planten en plantenmomenten van 2013

<< < (2/28) > >>

Henk Wolfs:
Kris schreef:
<Ik had gedacht daar in Rome kan ik me wel eens 4 dagen aan de afspraak houden .Nee dus , mis poes.>

Nou Kris (?). Kijk toch eens hoe goed dit kan samengaan. Je ziet het overal, oude gebouwen en bijbehorende planten. Dat hoort gewoon onafscheidelijk bij elkaar. En ze lijken zo goed op onze stapelmuurtjes. Dus!

Niet aan de gids gevraagd hoe oud die orchidee al wel zou kunnen zijn, of van de hoeveelste generatie? Zou men destijds bij de bouw ook ruimte hebben gereserveerd voor kweekplanten? Het zijn maar hints hoor.

Ik post míjn bijzonder passend moment later.

Allen de beste wensen voor 2014!

Met vriendelijke groeten,
Henk Wolfs
 

Gerrit Eijkelenboom:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 december 2013, 11:50:15 ---
Tenslotte een Zuidamerikaan. Deze Petunia patagonica is ook een heel lastige jongen om in bloei te krijgen.
Zijn 5 schamele bloempjes maakten me dan ook tevreden. Ook al weer na vele jaren zonder .

--- Einde van citaat ---

Een groot succes. Er zullen er niet veel zijn die dit in bloei krijgen. Terecht het moment van het jaar.

Mijn 'finest hour' ligt nog vers in het geheugen. Op onze recentelijke plantenreis naar Patagonië, stopten we om een half uurtje te botaniseren. De groep ging rechtsaf de heuvels in, en ik ging alleen linksaf omdat ik een verticale wand zag, die me veelbelovend voorkwam. En wat ik daar zag rechtvaardigde alleen al de lange reis. Spleten vol, verticaal in de wand, tientallen exemplaren van Ourisia microphylla in volle bloei.


                                         



Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerard Verweij op 29 december 2013, 12:05:31 ---Het bloed kruipt, hè

--- Einde van citaat ---

Onvoorwaardelijk Gerard ........... ((12

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Henk Wolfs op 29 december 2013, 12:25:37 ---Nou Kris (?). Kijk toch eens hoe goed dit kan samengaan. Je ziet het overal, oude gebouwen en bijbehorende planten. Dat hoort gewoon onafscheidelijk bij elkaar. En ze lijken zo goed op onze stapelmuurtjes. Dus!
Niet aan de gids gevraagd hoe oud die orchidee al wel zou kunnen zijn, of van de hoeveelste generatie? Zou men destijds bij de bouw ook ruimte hebben gereserveerd voor kweekplanten? Het zijn maar hints hoor.
Ik post míjn bijzonder passend moment later.
Allen de beste wensen voor 2014!
Met vriendelijke groeten,
Henk Wolfs

--- Einde van citaat ---

Niemand maar ook niemand had ook maar enige interesse in die orchidee Henk ....Ja wij met onze nichehobby ook .... 10))
Maar het is wel een mooie gedachte ....zouden ze er idd toen al gestaan hebben ? Hoe meer je erover nadenkt hoe meer het begint te leven.
Ik kan je verder nu al vertellen dat dit nog niet "het" moment van 2013 was. Dit was het onverwachte moment van 2013 ....Ik heb ook nog plant van het jaar , revelatie van het jaar , bol van het jaar en ...........op 31/12 om 23.59h krijgen jullie mijn plantenmoment van het jaar !
Ben uiteraard wel benieuwd naar jullie "kippenvelmoment " ! 

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 29 december 2013, 13:04:09 --- Terecht het moment van het jaar.

--- Einde van citaat ---

Dat moet nog komen Gerrit .........op 31/12 om 23.59h .......... ;D ;D ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie