Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Plantenziektes, ongedierte en hun bestrijding

Clematis ziek? Zwarte bladvlekkenziekte ?

<< < (2/2)

Lily-Anne Vereecken:
Uit jullie info begrijp ik dat het mogelijks niet dramatisch is. Ik heb vandaag extra water gegeven voor het geval dit de oorzaak is en zal dit het verder in het oog houden . Ik zie nog "fier rechtopstaande toppen " dat geeft dus hoop . Wat bedoel je Gerrit met de onderkant afschermen? De onderste halve meter of de wortels? Ze staan allebei in de zon.
Zou het toch aan te raden zijn om de planten in het najaar veel dieper te planten, zoals men met  de ziekte gevoelige soorten doet? De verkoopster zei dat dit bij deze 2 absoluut niet nodig is . Planten jullie de kleinbloemige clematissen ook diep?

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 14 september 2014, 20:39:37 ---Uit jullie info begrijp ik dat het mogelijks niet dramatisch is. Ik heb vandaag extra water gegeven voor het geval dit de oorzaak is en zal dit het verder in het oog houden . Ik zie nog "fier rechtopstaande toppen " dat geeft dus hoop . Wat bedoel je Gerrit met de onderkant afschermen? De onderste halve meter of de wortels? Ze staan allebei in de zon.
Zou het toch aan te raden zijn om de planten in het najaar veel dieper te planten, zoals men met  de ziekte gevoelige soorten doet? De verkoopster zei dat dit bij deze 2 absoluut niet nodig is . Planten jullie de kleinbloemige clematissen ook diep?

--- Einde van citaat ---

Ik heb wel wat ervaring met clematissen Lily-Anne . Zeker niet panikeren , ik denk dat alles ok is . Deze planten hoeven inderdaad niet speciaal heel diep geplant worden . Ik heb hier goede ervaringen met de voet af te dekken met witte kalkstenen , zodat de wortels wat koeler staan . Clematis heeft graag wat kalk . Clematis kan perfect in de zon staan , als de voet (wortels ) maar wat koeler staan . Alle clematissen zijn nu aan het afsterven . Bij deze soort komen de nieuwe scheuten uit de grond . In de vroege lente kan je het afgestorven loof afsnijden tot tegen de grond .

Lily-Anne Vereecken:
Bedankt voor de tips  Danny , op zoek naar witte kalkstenen dus.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 14 september 2014, 22:33:27 ---Bedankt voor de tips  Danny , op zoek naar witte kalkstenen dus.

--- Einde van citaat ---

graag gedaan Lily-Anne

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie