Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Colchicum & Merendera 2010

<< < (2/33) > >>

Kris De Raeymaeker:
k heb deze morgen gemerkt dat mijn "Velebit Star " ook twee knoppen vertoont die weldra zullen open komen. Als tenminste de Siberische poort weer niet wordt opengetrokken de komende dagen…

Luc Scheldeman:
Colchicum hungaricum staat bij mij ook in een koude bak met alleen een glazen dak.
In de rustperiode mogen de bollen wel vrij droog staan maar "bakken" is zeker niet aangeraden. Ik plaats in de zomer een schaduwnet over de bak.
Deze bollen worden het best zo weining mogelijk verpot. Beperken tot het verversen van de bovenste laag compost (met toevoeging van bv. wat beendermeel) is ideaal.

Luc Scheldeman:
Colchicum kesselringii, hier in een collectie uit Tadjikistan (2700m), is één van de meest opvallende soorten die bloeien in de vroege lente.
Het meest opvallend bij deze absoluut winterharde soort zijn de felle strepen op de buitenkant van de bloemblaadjes.


Luc Scheldeman:
Colchicum doerfleri is met de recente zon in bloei gekomen.
In zijn natuurlijke habitat in N-Griekenland gaan ze met prachtige dieproze bloemen bloeien van zodra de sneeuw begint weg te smelten. De bladeren zijn op de randen bezet met kleine haartjes.

Kris De Raeymaeker:
Kesselringii blijft een schitterende plant Luc.

Doerfleri lijkt me een interessante miniatuur .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie