Algemeen > Fotografie ea.in onze hobby (Fotowedstrijden, over toestellen, gps...)

GPS

<< < (3/3)

Gerard Verweij:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  7 februari 2017, 22:01:28 ---Ja, ik heb een I-phone met diverse App's. Dan kun je thuis de coördinaten intoetsen, want daar heb je internet. Dan kun je de vindplaats op een papieren kaart intekenen. Maar als je met een smart-phone op weg gaat moet je voortdurend verbinding hebben met het internet. In het buitenland gaat dat in de papieren lopen vanwege de rooming kosten. Bovendien denk ik dat de plaatsbepaling niet tot op enkele meters nauwkeurig is.

--- Einde van citaat ---
Gerrit jij hebt geen GPS nodig,
Als ik jouw foto's zie heb je er gewoon een "neus"voor en dat werkt vaak beter, denk ik.  ))4

Gerrit Eijkelenboom:

--- Citaat van: Gerard Verweij op  8 februari 2017, 20:31:49 ---Gerrit jij hebt geen GPS nodig,
Als ik jouw foto's zie heb je er gewoon een "neus"voor en dat werkt vaak beter, denk ik.  ))4

--- Einde van citaat ---

Ik ben het wel met je eens. GPS coördinaten van anderen kunnen heel vervelend uitpakken, denk ik. We hebben op Sicilië eens een half dagdeel lopen zoeken naar een gedetailleerde beschrijving van een vindplaats (geen GPS coördinaat). We vonden niets en dat was heel frustrerend. Dat kan ook gebeuren met de GPS coördinaten van anderen. (planten kunnen doodgaan he, of afgevreten) En trouwens: is het zo leuk om de vindplaatsen van anderen na te lopen. Wat orchideeën betreft hebben mijn vrouw en ik inmiddels een "neus" zoals je zegt. Dat betekent: je herkent habitats, = mogelijk veelbelovende vindplaatsen.

Maar ik zie wel mogelijkheden om nog iets achter de hand te hebben. Ik bedoel: Je kunt een bepaalde orchidee niet vinden, de volgende dag ga je naar huis.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie