Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Droogte !

<< < (5/6) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Steven Vlaeyen op 23 mei 2020, 15:46:12 ---Dit is voorbeeld van hier in de streek waar ik woon, de vallei van De Vallei van de Zwarte Beek word gebruikt als "spons" ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/22/zwarte-beek/

--- Einde van citaat ---

Er zijn echt wel goede voorbeelden te vinden Steven, helaas zijn die in ons landje te dun gezaaid vrees ik....

Intussen regende het hier afgelopen vrijdag zowaar een half uurtje, helaas nog niet genoeg om het stof te blussen... ik mat 1 (één) liter/m2... Het liet me wel toe onderstaand plaatje te schieten.

Steven Vlaeyen:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 mei 2020, 09:58:56 ---Er zijn echt wel goede voorbeelden te vinden Steven, helaas zijn die in ons landje te dun gezaaid vrees ik....

--- Einde van citaat ---

De Belgische overheid loopt in België wel vaker achter de feiten aan, hun ogen gaan pas open wanneer het kwaad al is geschied ... administratieve rompslomp enz ...
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om die discussie hier en door ons te voeren.
De taak van de burger is om zuinig, met heel veel respect met alle natuurelementen om te gaan.
We staan vaak te ver van die natuur ... en denken dat we onkwetsbaar zijn.

Luc Gilgemyn:
Na 1 (één) liter water per m2 in geheel mei, vandaag 6,5 liter !  --19  Regenzone gepasseerd, nu nog hopen op een bui....  ((--11

Jos Beeren:
Die buitjes hebben we nog te goed Luc !
Ook hier vandaag de gieters even kunnen laten staan en de natuur z'n gang laten gaan!!
Ik was very amused. ((12

Luc Gilgemyn:
Vandaag en vorige nacht nog 4.5 mm extra....  ))(10  samen dus 11 mm, als ik het weerbericht hoor hebben we't daarmee gehad en gaan we in de tweede helft van volgende wek opnieuw vlotjes boven d 25°C....   dat wordt weer gieten !!  --13

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie